24 Ocak 2018 Çarşamba

Bir Farkındalık Yolculuğu: Kuru Üzüm Meditasyonu

Meditasyon konusu bu aralar ciddi ciddi  iligimi çekiyor. Geçen Salı bir okuma grubunun Meditasyon ve Farkındalık söyleşisine katıldım. Ümit Karabulut isimli psikolog bize iki çeşit meditasyon çalışması yaptırdı. Bunlardan biri Kuru Üzüm Meditasyonuydu. Bu meditasyon şekilinden çok etkilendim ve çevremdeki herkese bir şekilde ulaştırıyorum. Kimseye bir zararı dokunmayacağı için, buradan da paylaşmakta bir sakınca görmedim.

Kuru Üzüm Meditasyonu (Raisin Meditation), Jon Kabat-Zinn tarafından MBSR (Mindfulness Based Stress Reduction) Farkındalık Bazlı Strtes Azaltma programı kapsamında ortaya atılan bir çalışmadır. Kuru üzüm meditasyonu bir farkındalık egzersizidir ve amacı dikkatinizi tek bir noktaya toplayarak farkındalığınız artırmaktır. Kuru üzüm yoksa başka bir yiyecekle de bu çalışmayı yapabilirisiniz. Fakat bu çalışmanın kuru üzümle yapılması da oldukça manidar, ufacık bir kuru üzümün size deneyimlettiklerine inanamayabilirsiniz.

Meditasyonumuza Başlayalım o zaman:)

Elinize tek bir adet kuru üzün alın ve hayatınızda ilk defa bir üzümle karşılaşıyormuşsunuz gibi düşünün. 


  • Dokunun: Öncelikli olarak gözlerinizi kapatın. Elinizle üzüme dokunun, yüzeyini inceleyin, pürüzlü mü yumuşak mı sert mi? Yüzeyinde dokunduğunuzda, önceden hatırladığınızdan farkı var mı? Ve şimdi dudağınıza dokundurun ve buradaki hissine bakın. 
  • Bakın: Şimdi üzüme bakın. Işığa tutun, transparan ve mat olan yerlerini farkedin. Dokusuna,rengine, şekline bakın. 
  • Koklayın: Şimdi burnunuza götürün. Sağ ve sol burun deliğinizle koklayın. Kokusunu farkedin. Sağ ve sol burun deliğinizle daha farklı koku alıyor musunuz fark edin.
  • Dinleyin: Şimdi üzümü baş parmağınız ve işaret parmağınız arasına alın ve kulağınıza götürün. Parmaklarınızı hareket ettirerek sesini duymaya çalışın ve aynı işlemleri diğer kulağınızla deneyimleyin. 
  • Tadın: Tadma zamanı, ama her zamanki kadar hızlı değil! Kuru üzümü ağzınıza götürün. Dilinizle dokunun ve dilinizde dolaştırın. Dilinizle yüzeyindeki dokusunu farkedin. Dilinizin ön ve arka yerlerinde tadını almaya çalışın ve farklı tatları keşfedin. Üzümden ufak bir ısırık alın ve içerisinden çıkan aromayı deneyimleyin. Yutkunurken ağzınızdaki aromayı hissedin. Üzümü ağzınızın farklı yerlerinde gezdirin. Değişen veya değişmeyen tadı fark edin. Çok yavaş şekilde çiğneyebildiğiniz kadar çiğneyin. 
  • Yutun: Yutun ve yutarken, boğazınızdan geçerken hissettirdiklerini fark edin.

Ve şimdi ikinci üzümü herhangi bir yönerge/davetiye olmadan kendiniz nasıl isyiorsanız o şekilde yiyin. Üçüncü üzümü ise her zaman yediğiniz gibi yiyin. Bu egzersizinden sonra neler hissettiğinizi bir yere yazın. Bana da yazarsanız çok sevinirim.

Benim Deneyimim: Farkettim ki kuru üzümün tadını hiç bilmiyormuşum. Çok lezzetli bir şeyi, çerez gibi yiyerek tadını almadan ziyan ediyormuşum. Bir tas üzümle aldığım haz ve doygunluk hissinin kat ve katını tek bir üzümle alabildiğime inanamadım. Başka yiyeceklerle de zaman zaman deneyimliyorum. Hatta başka yaptığım eylemleride zaman zaman biraz daha farkında ve yavşa yapıyorum. 

Aslında burdaki ders kuru üzüm değil. Günlük hayatta, otomatize ettğimiz işleri yaparken neler kaçırdığımızın farkına varmak. Farkında yaşamak dileğiyle. Sevgiler.

0 yorum:

Yorum Gönder

Anladıklarımız Değişir mi?

Bir yazı yazsam... ya da daha basiti bir cümle... sonra zaman geçse... dönsem bir daha okusam... aynı mı olur anladığım? Onca zaman,...

 
Copyright 2009 HerbiRenk