14 Mart 2013 Perşembe

Nokta 90


Hepimiz bu .90 aldatmacasını artık biliyoruz, ama yinede 10 kuruşlarımızın geri verilmeyeceğini bile bile bu aldatmacanın içerisinde yaşayıp gidiyoruz. Aslında çok büyük bir para değil ama yıllık olarak tüm alışverişlerimizin sonundaki 10 kuruşları hesapladığınızda ciddi bir rakam elde ediyoruz. Ben bu karmaşadan kurtulmak için hemen hemen her şeyi banka kartı veya kredi kartıyla ödemeye başladım. Önceleri bende pek önemsemiyordum ama başıma gelen iki olay beni böyle davranmaya itti.

OLAY 1: Bir gün bilgisayar satan herkesçe de bilinen bir mağazadan bir şey almıştım, 10.60 kuruş tuttu. Kız benden 11TL aldı! Neymiş bozuğu yokmuş, bende  böyle durumlarda aşağı yuvarlanır dedim, biraz cırcır ettim ama çok da uzatmak istemedim, tabi ki paramı da geri alamadım.

OLAY 2: Özel bir hastanedeyiz, annem muayene olacak 19 TL olan ücreti bozuğumuz olmadığı için 20 TL olarak ödedik, görevli kızlar da bozuğu olmadığını ve birazdan para üstünü vereceklerini söyledi. Doktorda ameliyatta olduğu için muayeneye geçikti, o sırada bende oradaki kızlara bakıyorum. Yaklaşık bir saat bekledik ve bu sürede kimseye para üstü vermediklerini fark ettim. Bide üstüne üstlük bu ay kasa fazlasıyla şunu alacağım, bunu alacağım diye konuşmaya başlamazlar mı! Direk tepem attı, gittim 1 TL İstedim, vermediler. İş inada bindi yine istedim yine vermediler! bende hastane yönetimine şikayet dilekçemi yazdım, kızlara da verdim veriştirdim. Ne hikmetse hemen o para bozuldu ve bana iade edildi. 

Maksat 1TL, 40 kuruş değil, bunlar çok büyük paralar değil, ama bazı durumlarda kandırılmış gibi hissetmek insanı kızdırıyor. İşte Sinek ufak ama mide bulandırıyor. Birde sürekli ertelediğimiz bir kitap, bir CD veya herhangi bir şeylerimiz vardır(şimdi o parayı oraya vermeyeyim dediğimiz). Her alışverişten sonra kumbaranıza atın bir 1 kuruş. Yıl sonunda da arzu ettiğiniz küçük bir şey sizin olsun. Ne dersiniz güzel olmaz mı;)

8 yorum:

  1. Bunu hep yapıyorlar ama özellikle indirimlerde:)

    YanıtlaSil
  2. Geçenlerde bir gazetenin ekonomi sayfasında okumuştum buna benzer bir haber ve gerçekten bize neler yapıyorlar diye düşünmüştüm. O 10kuruşların bir hesabını yapmıştı adam şaşırıp kalmıştım.
    Bu her şeyde böyle işte, göz göre göre paramız gidiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen öyle Aslım, ve şunu da eklemek isterim ki;

      geçen gün muhasebeci bir arkadaş anlattı, kayıtların tutması için birşeyler yapmaları gerekiyormuş vereceklerinden sadece küsüratlı kısmı düşmüşler ne kadar fark çıkmış dersin 1.000.000 YTL inanabiliyor musun?

      Sil
  3. Gerçekten çok önemli bir konu bu, önemsemesek de birilerini biz ihya ediyoruz...
    Bundan sonra bende üzerinde duracağım ve o kuruşlarımı arayacağım, teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen öyle önemsenmeyen ama aslında toplandığında gayet önemsenecek rakamlara ulaşan bir konu. Rica ederim ne demek;)

      Sil
  4. Çoook haklısın. İnsan kendini kandırılmış hissediyor. En iyisini yapmışsın. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslında kandırılmış hissetmekten çok kandırılıyor, ama farkına varmak önemli;)

      Sil

Göğü Delen Adam

Yaş 35... Yolun yarısı... Son bir senedir eski ve/veya gelişmemiş diye adlandırabileceğimiz uygarlıkların aslında bizden çok daha g...