7 Mart 2013 Perşembe

İyilik edeyim derken...


Facebookta, Email, twitter gibi sosyal paylaşım sitelerinden paylaşılan yardım kampanyaları, duyurular, sınav bilgileri, v.b paylaşımların doğruluğundan emin olmadan paylaşmak bazen yanlışlıklara sebep olabiliyor. Mesela;

Geçen gün  Daruşşafaka'nın sınavını içeren bir paylaşım gördüm ama sınav tarihi 2012'den bahsediyordu. 2012'de 27 Mayısta olacak sınav 2013'te 2 Haziranda yapılacaktı. 

Geçen sene de kulağı duymayan ve durumu olmayan hastalar için, bir hastanenin yardım kampayasının olduğunu belirten bir paylaşım görmüştüm. İnternete girip bir doğruluğunu teyit etmek istedim. Yalanmış haber ve durumu olmayan bir çok insan başka şehirlerden İstanbula geliyormuş bu sebeple. Düşünebiliyomusunuz iyilik yapayım derken bir de insanları masrafa sokabiliyoruz.

İyilik niyetiyle paylaştığımız bu paylaşımlar, zaman zaman iyilik yerine kötülük getirebiliyor ya da bilgi kirliliği oluşturabiliyor. Bunun gibi nice paylaşımlar var, bunlar sadece benim gözüme takılan bir kaçı. En iyisi bu tip paylaşımları yapmadan önce bir doğruluğunu araştırıp öyle paylaşalım, sanırım böylelikle daha faydalı olacağız.

6 yorum:

  1. İnternet üzerinden öyle oyunlar dönüyor ki Herbirengim şaşırıp kalıyorum.
    O yüzden çok haklısın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen öyle canım, ama yazık insalara yokluk içinde umut bağlayıp onca yol tepen var :(

      Sil
  2. Evet canım dikkatli olmak gerekiyor bu konularda..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mutlaka araştırıyorum bir şey paylaşmadan çünkü zarar vermek canımı çok sıkıyor

      Sil
  3. Çok haklısın, dikkat etmek lazım.
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Sevgiler okuyan,

      umarım azalır bu tür olaylar, hatta tümden biter.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...