1 Şubat 2013 Cuma

Kıyır Kıyır Bir Lezzet: Peynirli Poğaça


Annemin herkesçe meşhur poğaçasını ben de denemek istedim. Kıyır kıyır ve çok lezzetli oldular ama çörek otlarım kazaya kurban gitti, nasıl mı? Ellerim kirli olduğu için eşimden, poğaçaların üzerine susam ve çörek otu serpip fırına atmasını rica etmiştim. Eşimde çörek otlarını unutup, kaşla göz arasında doğru fırına atmış. Sonradan aklına gelince koyduk ama iş işten geçmişti, yapışmadılar tabi ki :) Olsun yinede lezzeti yerindeydi, sadece görsellik biraz azalmıştı o kadar:) 

Malzemeler: (Yaklaşık tepsi )

- 1 su bardağı sıvı yağ,
- 1 su bardağı yoğurt,
- 1 yumurta,
- 1 paket kabartma tozu,
- Aldığı kadar un, (yaklaşık 500gr)
- tuz,
-susam/çörek otu,

İç Malzemeleri:

- peynir, (yaklaşık 250 gr)
-maydanoz,

Yapılışı:

Yumurtanın sarısı ve beyazı ayrılır, sarısı üzerine sürülmek üzere kenarda bekletilir. Bir kabın içerisine yağ, yumurtanın akı, yoğurt, göz kararı un ve kabartma tozu eklenir. Hamur yumuşak ve kendini tutacak bir kıvama gelene kadar yoğurulur, duruma göre un eklenir. İki ceviz tanesi büyüklüğünde hamur alınır elde açılarak iç malzemesi içerisine konur ve yarım ay şeklinde kapatılır. Üzerine yumurtaların sarısı sürülür ve çörek otu veya susam (tercihe göre) serpilerek 170 derecelik fırına verilir. 25-30 dakika içerisinde poğaçalarınız servise hazır. Afiyet olsun:)

6 yorum:

  1. Ben de çok yaparım bu poğaçadan,ellerine sağlık canımcımmm:)

    YanıtlaSil
  2. vazgeçemediğim lezzet paynirli börek..çok severim.
    araba oyunları

    YanıtlaSil
  3. Kıyır kıyır bir poğaça hiç yapamadım malesef. Çok dendim hala da deniyorum ama taş oluyor benimkiler :(
    Birde senin tarifini denicem Herbirengim, inşallah olur bu sefer. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. cok guzel gorunuyor, ellerine saglik

    YanıtlaSil
  5. poçanın her türlüsünü severim...
    miiis miiis...

    ellerinize sağlık...

    takipteyim...
    sizi izlemeye aldım...
    sizde beni izlemeye alırsanız sevinirim...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Bahar---> sağolasın, güzel oldu da çok oldu bize:)) yarım ölçü bir dahakine:)

    cemal cesur---> gerçekten peynirlinin de tadı başka oluyor:)

    Aslı---> denedin mi? umarım bu sefer seninkilerde olur:)

    Lô - Lâ---> çörek otları dökülünce süsü bozuldu azcık ama:))

    Gurme Şirine--->:)) teşekkür ederim, bende aldım takibe:)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...