28 Şubat 2013 Perşembe

Gözlerin Işıltısı Önemli Olan

Üstünlük hissi belki insanı güçlü kılıyor, yada öyleymiş gibi hissettirerek insanın kendisini kandırmasına sebep oluyor. Nedense toplum içerisinde bazı insanlar, statülerinin, ekonomik gücünün yada aileden gelen otoritenin kurbanı olarak kendini başkalarından yukarıda görme cesareti gösteriyor. Bu durum aslında kişiye üstünlükten çok pranga takıyor. Sürekli kendilerini birileriyle kıyaslama ihtiyacı doğuyor. Bu esnada yaşamın o güzel dakikaları ellerinden kayıp gidiyor ve hepimiz biliyoruz ki, zaman geri gelmiyor.


Geçen sene güzide tatil bölgelerimizden birinde yaşayan emekli bir çiftin,  sürekli kendilerini herkesten üstün gördüklerine ve kimseyi beğenmeyip herkese mana bulduklarına şahit oldum. Bu işle o kadar meşguller ki, kendi hayatlarında olan güzellikleri göremiyor ve hatta gözden kaçırıyorlardı. Bir gün bu çifte süt getiren başka bir çiftin arkasından konuştuklarına şahit oldum. 

Kadın:"Yazık görüyor musun, bak bu çocuk da hep bu tişörtü giyiyor, başka giyecek bir şeyi yok herhalde."
Erkek:"Sanırım geçen sene de bu tişörtü giyiyordu."
Kadın:"Bunun da karısı da pek çirkin"
Erkek: "O da kendine onu bulmuş canım ne yapalım herkes kendine göre"

Ben bu noktada lafa girdim ve dedim ki: "Siz onların gözündeki hayat neşesini gördünüz mü? Kimde var onun neşesi siz de mi ben de mi?"

Şöyle bir durdular, sonra "işte ne yapsın onlarda şartlarına göre davranıyorlar" dediler.

Diyeceğim şudur ki: Hayatta ne olursa olsun, neşesini kaybetmeyen insanlar her zaman mutludurlar. Kimse kimseden üstün değildir, sadece kimilerine hayat daha insaflı davranmıştır. Ve güzellik, insanın gözlerindeki ışıltıdır. Son olarak da para ile imanın kimde olduğu belli olmaz:))


12 yorum:

  1. Harika bir yazı, ne kadar da doğru...
    İçtenlikle katılıyorum. Işıltımızı kaybetmeyelim!
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim, umarım herkes içindeki ışığı gözlerine yansıtmayı başarabilir, var olanlar da ışıklarını hiç kaybetmezler:)

      Sevgiler,

      Sil
  2. Güzel bir yazı ve katılıyorum haklısınız...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazar Beyin Teşekkürler.

      Sevgiler,

      Sil
  3. Kesinlikle çok doğru seninde dediğin gibi başkalarıyla uğraşmaktan hayattaki An'ları kaçırıyor bu tür insanlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslım anı kaçırmak (bu konuya zaten sürekli değiniyorum)nasılda kötü bir şey aslıda, umarım toplum olarak anı yaşamayı da öğreniriz;)

      Sil
  4. Katılıyorum bu güzel düşüncene
    bir de yine mimledim seniii:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Baharcım teşekkür ederim, baktı mimine cevaplayacağım en kısa zamanda;)

      Sevgiler,

      Sil
  5. Çok haklısın insanı insan yapan baktığı açıda gördüğünü nasıl yorumlandığıdır,
    bana da beklerim sevgiler,
    http://www.seviminaskanasi.com/
    http://bayanlarinkahvehanesi.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen öyle yorumlamak da biraz kalbin içine bakıyor sanırım. Sitelerine üye oldum:)

      Sevgiler,

      Sil
  6. Canımcım dün yazdığın yorumdan bişey anlamadım
    sen mutavallisin hesabından nasıl yazdın???
    acele cevap beklerim:)

    YanıtlaSil
  7. herbirenk@gmail.com buraya bir mail atabilirsen cevaplarım:))

    YanıtlaSil

Göğü Delen Adam

Yaş 35... Yolun yarısı... Son bir senedir eski ve/veya gelişmemiş diye adlandırabileceğimiz uygarlıkların aslında bizden çok daha g...