22 Ocak 2013 Salı

Yarışma mı, yoksa?


Televizyonda son 4-5 yıldır çıkan dizi çılgınlığı bu sene itibariyle doyum noktasına ulaştığı herkesçe malum. Televizyonlar da bu durumda ya yarışma programlarına yöneldi. Hele ki bir yarışma programı tutmaya görsün, rakip kanal hemen gidip çok benzerini yapıyor. Nedense biz hep taklite yöneliyoruz, oysa ki taklit edilen iki programında yayında kalma süresi kısalıyor, zira neredeyse haftanın her günü birbirine benzer programları seyretmekten insanlar sıkılıyor. Yada öyle yarışmalar yapıyoruz ki, seyrettiyseniz Okan Bayülgen'in Kanalizasyon filminde anlatılanları artmıyor. Seyretmediyseniz de şiddetle seyretmenizi tavsiye ettiğim bir film, içerisinde çok fazla mesaj barındıran yararlı bir film.

Neler mi var bu yarışma programlarında;

Mesela; araba bile kazanıp kazanmayacağı belli olmayan bir programda yarışmacıya yapılanlar, sanırım bu televizyon programı yayından kaldırılmış.


yada; hem kendi arabasını hem de eşinin arabasını bir kalemde takasa koyan yarışmacıya ne demeli? Bir de bunun adı kumar değil miydi yahu, ben mi yanlış hatırlıyorum!


hatta; artık tezahüratın bu kadarı da olmaz dedirten bu görüntüler, (bu görüntülerde ciddi yüksek bir ceza aldı)


dediğim gibi bana Kanalizasyon filmini hatırlattı.


belki daha niceleri vardır, daha önceki yazılarımda da belirtiğim gibi belli başlı programlar dışında ben pek televizyon seyretmiyorum. Bu nedenle ben sadece gazetelerden takip ettiğim ya da reklamını gördüğüm yarışmaları yazdım. Ben bu yarışma programlarının sosyal deney olduklarını düşünüyorum, insanları deniyorlar, kim neyi, ne kadar, ne için yapar diye .Son olarak televizyon kirleniyor, ve biz bunlara prim verdikçe daha da kirlenecek!

4 yorum:

  1. Ah canım bu tarz programlar eğitici değil,eğlendirici kısmı da tartışılır
    o yüzden pek izlemiyorum

    YanıtlaSil
  2. Bahar---> yani eğlence ve eğiticiliğin olmamsı bir yana bu programların toplumu daha da kötü bir yöne sevk ettiği kanaatindeyim

    YanıtlaSil
  3. Kesinlikle katılıyorum Herbirengim.
    Bizde sınır denen şey yok. Her şeyin dibine vuruyoruz.
    Kaldı ki izlemek zorunda değiliz ya, sinir oluyorum inan.

    YanıtlaSil
  4. Canım mimin var ben de:)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...