Ana içeriğe atla

Fasulye Kurusu Salatası



29 Ekim tatilinde gitmiş olduğumuz Safranbolu gezimizin dönüşünde Ihlara Vadisine de uğramıştık. Vadi girişindeki satıcılarda daha önce hiç görmediğim çeşitli bakliyatlar, yiyecekler ve meyveler vardı. Onlardan biri de Fasulye kurusuydu. Aslında bu yemek fasulyeler haşlanıp, soğan ve domatesle sotelendikten sonra üzerine yumurta kırılmak suretiyle yapılıyormuş. Hatta satıcı kadın ile aramızda ilginç bir sohbette geçti bunu anlatırken, size de anlatayım.

Satıcı bayanın değişik bir şivesi vardı ve ben söylediklerini pek anlayamıyordum. Tarifi doğru almak adına, sürekli, fasulye kurusunu kaynatacak mıyım, ne kadar kaynatacağım, soğan kavrulunca mı atacağım gibi sorular sordum. Kadın da benim yemek yapmayı bilmediğimi sandı sanırım, eline beline attı ve bağırarak "SEN MAKARNA YAPMAYI BİLİYOR MUSUN?" dedi. Ben de evet dedim işte makarna haşlar gibi haşlayacaksın dedi. Sonra anlatmaya başladı tekrardan:) Ben tabi ki içimden kıs kıs gülüyorum çünkü o sırada ben o fasulye kurusundan salata yapmaya  çoktan karar vermiştim:)

MALZEMELER:

-250 gr Fasulye kurusu,
- 3 yemek kaşığı zeytin yağı,
- 2 limon,
-2 damla sirke,
- tuz
-4 diş sarımsak(küçük boy)

YAPILIŞI:

Fasulye kuruları yıkandıktan sonra 30 dakika haşlanmaya bırakılır. (makarna yapar gibi) Soğuması beklenir. Servis edilmeden önce, zetinyağı, limon, sirke, sarımsak ve tuz ilave edilerek servis yapılır.

Bizim buralarda olmayan fasulye kurusunu, kurutmayı deneyeceğim. Umarım becerebilirim.

Yorumlar

  1. Çok ilginç canım, hiç bilmiyordum. Tadı nasıldı salata olarak yani?

    YanıtlaSil
  2. bunu salata olarak yapan var mı bilmiyorum, tamamen benim beynimde çakan şimşeklerle oluştu bu salata, misafirime yapmıştım, herkes değişik ve güzel buldu:)

    YanıtlaSil
  3. ilk kez duydum fasulye salatasını, bugünde yemekte fsulye vardı bizim :P

    YanıtlaSil
  4. Ben biliyorum hadi ya duymamışmıydınız yorumlarıda gördümde.:)Fasülye kurusundan güzel yemek olur yoğurtlada yeniyor yanında iyi gidiyor.Salatasıda yapılabiliyor.Ama pek yapmıyoruz.Daha çok yemeği yapılıyor.:)Ben Ankaralıyım annem Konyalı hangi yöreye ait bilmem ama yapılıyor evde.İç anadoluya özgü olabilir.:)Bak yarın sorayım okuldakilere bakalım biliyolarmı burada da bilmiyolardır bence.:)

    YanıtlaSil
  5. Kadıncağızı sinirlendirmişsin:))))))
    İlk kez duydum ben de, denemek gerek. Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  6. Ellerinize sagliq!!! Cox gozel gorunur!

    YanıtlaSil
  7. Dürr-i Yekta---> çok severim fasulyeyi:)

    huyumkurusun--->evet bu iç Anadolu taraflarında bilinen bir şey sanırım, bizim buralarda yok fasulye kurusu:) yemeğini yemek nasip olmadı, inşallah bir daha ki sefere:)

    okuyan--->aslında sinirlendirmedim, kadın zaten kendi sinirli bir tipti, annesini de ha bire paranın üstünü ver diye dürtüklüyordu:)

    Amin--->teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Evde Ekşimek Yapımı

Bu hafta sonu kuzenimin nişanı nedeniyle halamdaydım. Halam, o hengame içerisinde sütü kaynatamadığı için sütü bozulmuş. Halam da bozulan sütü dökmek yerine, ekşimek yapıp değerlendirdi. Ben kapalı süt kullanıyorum ama bu fikri bilmeyenler için paylaşmak istedim.

Yapılışı: Bozulan süt kaynatılır. Arzuya göre içerisine yoğurt eklenir. Dibe çöken karışım, soğuduktan sonra, ince bir tülbente konularak süzülmesi beklenir ve ekşimek kullanıma hazır hale gelir. Loru, ister tatlı yapın, ister börek içi, isterseniz de kahvaltılarda bir peynir çeşidi olarak kullanabilirsiniz. Süzülen suyundan börek de yapılıyormuş, onuda öğrenip yazarım sizlere.
Afiyet Olsun.

Şeker Portakalı (MİM)

Şeker Portakalı, işte beni çocukluğumda en çok etkileyen kitap. Jose Mauro De Vasconcelos'un yazmış olduğu, Şeker Portakalı. Tam iki kez okudum bu kitabı ve ikisinde de kitap bitinceye kadar ağladım. O kadar üzülmüştüm ki kitap kahramanı küçük Zeze'ye, günlerce aklımdan çıkmadı.
Zeze maddi durumu iyi olmayan bir ailenin çocuğuydu. İstediği çoğu şeye sahip olamayan bu çocuk, aynı zamanda çok da yaramazdı. (Özellikle Noel de sahip olamadığı hediye kısmında resmen hıçkıra hıçkıra ağlamıştım, dün gibi hatırlıyorum.) Zehir gibi akıllı olan bu çocuk, sürekli Edmundo dayısıyla görüşür ve ondan bir şeyler öğrenirdi. Ailesi, geç de olsa ondaki bu öğrenme isteğini fark etti ve okula yazdırdı. Okulda hiç yaramazlık yapmıyordu ve öğretmeninin en çok sevdiği öğrenci olmayı başarmıştı. 
Zeze ve ailesi taşınmak zorunda kaldılar.  Zeze'ye dayısından ve mahallesinden ayrılmak çok ama çok zor gelmişdi.  Zeze, taşındıkları küçük evin arkasındaki, dikensiz şeker portakalı fidanı kendine arkadaş…

KUŞLARIN GİZLİ KATİLİ:SAKIZ

Bir kaç gündür facebookta dolaşan bu habere, çok üzüldüm paylaşayım istedim. Atmayalım artık sakızlarımızı başı boş sokağa, hatta hiç bişeyi atmayalım, çöp tenekesi koymuşlar her köşe başına değil mi?

KUŞ ÖLÜMLERİ'nin en büyük sebeplerinden birisinin çiğnendikten sonra sokağa atılan SAKIZLAR olduğunu biliyormuydunuz..? Çünkü kuşlar bu sakızları ekmek parçası zannederek yemeye kalkışıyor,ancak ağızlarına yapışan ve gagalarını bir daha açmalarına imkan vermeyen sakızlar yüzünden açlık ve susuzluktan ölüyorlarmış..