11 Ocak 2012 Çarşamba

Karamelli Kahve


Oktay Ustanın tarifi üzerinden kendi keyfime göre değiştirdiğim enfes bir kahve tarifi, denedim çok sevdim, biraz zahmetli ama ara sıra yapacağım bir lezzet Dönüşüm muhteşem oldu sanırım:) Oktay Usta'nın tarifi

Malzeme Listesi: (4 kişilik)

-4 Su Bardağı Süt
-2 Çorba Kaşığı Granül Kahve
-2 Çorba Kaşığı. Kakao
-1 Su Bardağı Toz Şeker
-2 Çorba Kaşığı Nişasta
-6 adet Kedi Dili,

Yapılışı:
Kahve ve kakaoyu küçük bir tencereye alıyoruz. Üzerine yarım su bardağı su döküp karıştırarak pişiriyoruz. Süt ve nişasta ayrı bir tencereye koyup sürekli karıştırarak pişiriyoruz. 

Şekeri küçük bir tavaya koyup karamel olana kadar kavurup eritiyoruz. Şeker eridikten sonra kakaolu kahveli karışıma döküp karıştırıyoruz. (Kahve ve kakao karışımının kaynamış olması gerekiyor aksi taktirde karamel donar) Karamel, kave kakao karışımızı 5 dk daha pişirip süte döküyoruz. 

Çırpma teli ile sürekli karıştırarak akışkan bir kıvam alana kadar pişiriyoruz. Cam bardaklara paylaştırıyoruz.

Birer tane kedi dili batırıyoruz. Çikolata ile süsleyip servis ediyoruz. Arzuya göre kedi dili yerine rulo kat da kullanılabilir.

Afiyet Olsun.

13 yorum:

  1. avv, senin gelislerin hep boyle guzel olsun .. aklima hosgelisler olsun msutafa pasa sarkisi geldi .. ozlendiiin : ))

    ve tarifin super, bunu ben bile denerim .. bella bella, rengos, seni kocamaan opuyorum : ))

    YanıtlaSil
  2. Lolammm:) geldim işte sonunda:) bende çok özledim gerçekten:) marş marş marş ileri ileri:)

    ben de çok sevdim cidden güzel oldu tadı:)öpüldün gri kentin prensesi:)

    YanıtlaSil
  3. Tarifinle geldin hoşgeldin.:)

    YanıtlaSil
  4. hem karamel hem kahve.
    oktay usta kim biliyorum ama bi denemeli.
    :)

    YanıtlaSil
  5. mmmm canım çekti ama:)))

    YanıtlaSil
  6. Bende denerimki bunu valla canım çekti şimdi :) e gel artık herbirengim yeter :)

    YanıtlaSil
  7. huyumkurusun---> hoş geldim, hoş buldum, sende uatlı dzun zamandır yoktun ama artık varsın fark etti:)

    deeptone---> hem karamel hem kahve tadından içilmiyor walla:) aslında ben bunu tatlı zanedip yaptım ama ciddi güzel oldu o yüzden paylaştım:) bu arada oktay usta bolulu bir şef, bir kanalda da program yapıyor(hangisi emin değilim) ama takipçisi değilim:)

    Okuyan---> eee cann çektiyse yap Fazıl Bey ile içersniz karşılıklı;)

    Aslı---> denersen yaz mutlaka yorumlarını buraya da geldim bakalım inşallah:) bir yorgunluk bir garirplik yeter be yeter geldim artık:)

    YanıtlaSil
  8. merak ettim bende yapmak istiyorum bundan,

    YanıtlaSil
  9. hmm süper gözüküyor ellerine sağlık afiyetler olsun :)
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. Dürr-i Yekta---> yap o zaman;) bende aynı duygulara kapılmıştım gördüğümde:) ama asıl eşim için yaptım o kahve ve karameli çok sever:)

    REÇELİM---> afiyet olsun diyeceğim ama buradan ancak resim yollayabiliyorum sizlere:) olsn afiyet olsun:)

    YanıtlaSil
  11. wuhuu şahane görünüyor, ağzımın suları aktı =p
    afiyet şeker olsun sana =))

    YanıtlaSil
  12. kuccukkurba---> teşekkürler ama bitti bile:(

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...