13 Ocak 2012 Cuma

Acı Acı Yanan Trafik Işığı!



2 KALEMSORLER, bir çoğunuzun tanıdığı Serhat ve kremkramel'in ortak oluşturdukları bir blog. 6 kelime veriyorsunuz ve size bir öykü oluşturuyorlar. Geçen seferki 6 kelimeden sonra  yazdığım öyküdeki gibi ritüeli bozmadan, bende bu kelimelerle bir öykü yazdım.

Kelimeler: “kezzap, kimono, iguana, yosun, trafik ışığı, riyakarlık” 

“Yalan dünyanın, riyakar insanları! “ Bu günlerde hep bunu düşünüyodu. Kendi sessizliğine gömülerek sadece düşünüyor ve sorular soruyorudu kendi kendine, cevabını bulamadığı. Cevapsız sorular sadece içindeki çaresizliği büyütüyor, iç organlarını  sanki kezzap içmiş gibi içten içe fokurdatarak yakıyordu.

O sabah yataktan kalktığında kendini iyi hissetmiyordu, aslında bu bir işaret olmalıydı, o günü yaşamaması için. Hemen geceliğinin üzerinde, Japon bir arkadaşının hediye ettiği ve başka ne için kullanacağını bilemediği kimonusunu geçirdi. Korkunç baş ağrısını dindirmek için bir parça ballı ekmek yedikten sonra, bir ağrı kesici aldı. Sonra eline geçen bir kaç parça kıyafeti sırtına geçirdikten sonra arabasına atladı. “Ah kırmızı ışık! Lanet olsun!” dedi kendi kendine. Bilemezdi ki, bir trafik ışığının onu böylesine silik bir insana çevirebileceğini. Küçüçük insan önüne atladı birden camını silmek için, gözleri gözlerine takıldı, ya da o an için, ona öyle geldi. “Aman tanrım” diye çığlık attı, arabadan indi, sarıldı ufaklığa, ne kadar zayıflamıştı, gözleri çökmüş hayattan hiç bir beklentisi kalmamıştı. Üç yıl önce kaybettiği yavrusuydu karşındaki. Çok kısa sürdü kucaklaşma, tek bir kelime bile edemeden elinden aldılar küçüğünü, koparttılar onları ve çevredeki kimse kılını bile kıpırdatmadı!

Donup kalmıştı, yeşile dönen trafik ışığında gitmeyen arabası için çalınan kornalarla kendine geldi. Polis ve gazeteciler geldiğinde, sorulan sorular karşısında cevap veremiyordu, çünkü o anda sadece çaresiz gözelere odaklanmıştı. Arkada bulunan büfeci, simitçi ve bir kaç esnaf, bir şeyler anlattılar polise. Hepsine bağırmak istedi “Riyakarlar! Neden yardım etmediniz, madem gördünüz! “ diye ama tuttu kendini, acısını attı ve evine döndü.

İkinci kaçırılış ilkinde de kötüydü, oğlunun halini görmüştü. Oğlu için zaman sanki geriye akmış ve büyüyeceğine, küçümüştü. Bir yandan da “hayatta” diyordu içinden, ama içi kan ağlıyordu. Yıllardır içini kemiren çaresizlik, daha da şiddetlenmişti. O günü belleğinden silemiyordu bir türlü, tekrar tekrar geçiyordu kafasından. Bazen “beynim yosun tutsa, hayatıma sisli bir perdeden bakıp, bu kimin hayatı diye sorsam!” diye geçiriyordu içinden. Ve evdeki iguanası Sersem, adı gibi açlıktan ve susuzluktan sersemlemişti. Belki içten içe iguananın yeşil rengini trafik ışıklarıyla bağdaştırıyor, onu cezalandırıyordu... çaresizlik içindeki kadın da, yalan dünyanın bir parçası oluyordu, fark etmeden!

Fotoğraf: http://www.istecumra.net

10 yorum:

  1. çok mutlu bir öykü olarak başlamış.
    gerilim gibi bakalım.
    :)
    bakalım ne yzacaklar devamında.
    :)

    YanıtlaSil
  2. senide aramıza almalıyız bence ya. bu arada yazmaya çalışıyorum hala kafamı toplayabilirsem tabii. yıl sonu işlemlerim malum. :))

    yazınca bloğa eklemiş olucam :))

    YanıtlaSil
  3. deeptone---> sen mutlu gördüysen mutlu başlamıştır tabi başı, devamını yazarım diye hiç düşünmemiştim, ama olabilir tabi çocuk bulunabilir neden olmasın:) teşekkür ederim.

    Serhat---> benim gibi acemi öykücü için çok onur verici bir durum, kremkaramel de isterse ben de katılabilirim size:)

    ahh yıl sonu hiç sorma, çoğu kişi aynı dertten müzdarip! merakla bekliyorum öykünü:) yeni kelimeler de gelmiş galiba, öyle bir duyum aldım:)

    YanıtlaSil
  4. ne güzel bişimiş bu bende denemek istedim ama beceremem sanırsam, yazılanları okuyum şimdilik :)

    YanıtlaSil
  5. ama hayır ben çok mutsuz bi başlangıç demek istedim. nerden geldi diye böle mutsuz hikaye aklına.
    :)

    YanıtlaSil
  6. ama yazsana devamını.
    :)))

    YanıtlaSil
  7. Dürr-i Yekta---> ben çok acemiyim, bu yüzdendirki senin beceremeyeceğini düşünmüyorum. bence paylaşmasan bile denemelisin:)

    deeptone--->kezzap ve riyakarlık beni böyle yönlendirdi sanıyorum:) devamını belki yazarım demiştim. Bu hafta sonu hiç müsait olamadım. Bakalım bu haftaya nasıl bir giriş yapacağım:)

    YanıtlaSil
  8. Salam...Her sheyi inceliyine qeder anlamadim...Her halda cox cagolun...

    YanıtlaSil
  9. Yeni xosh hefte arzulayiram!

    YanıtlaSil
  10. Çok iyiymiş, yazma yetenegi olanlar için süper bence. Kaldıki sen çok iyi başarmışsın herbirengim..

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...