Ana içeriğe atla

Kayıtlar

Eylül, 2011 tarihine ait yayınlar gösteriliyor

Azat Et

Az önce bir şarkı dinledim, dinlediğim şarkı işte burada;


Bu şarkı, eskiden çok yakın olduğum ama araya mesafelerin girdiği bir dostum tarafından facebook'a göndermiş. Şarkıyı dinledim, taaa nerelere gittim. Şarkı her zamanki  gibi, bir gönül ilişkisi anlatılmış, bense eski dostlarıma gittim. Özlüyorum eski arkadaşlarımı, arkadaşlıklarımı ama her şey bu şarkıdaki gibi olmuyor, bazen araya mesafeler girince hiçbir şey aynı kalmıyor. Tabi ki bu şarkının güzel olduğu gerçeğini değiştirmiyor:)

Azat Et

Mesafeler mi hatırlanmaz kılıyor hatıraları,
Yoksa kolay mı geliyor unutmak,

Unutulmak ağır,
Ağırlıklar üst üste bindikçe mi silikleşiyor hafızalar,
Hayatın yüküdür belki geçmişi unutturan,
yada belli ki yalanla yaşamış insan,

Durma azat et içindeki özlemi,
Belki geri gelir unutmadığın zamanlar...

HerBiRenk

Fotoğraf:http://zindy.deviantart.com/art/The-Forgotten-47583472

Hangi Filmden?

Geçen hafta yeni bir oyuna başlamıştım. Sevgili Lô - Lâ ve Âwdil'in önerileriyle oyunu biraz daha genilettim:) kolay gelsin. İşte sorum;
Resim İpucu1:Filmde şimdilerin 3 ünlü aktörü oynuyor ve bir aktrist.


Replik İpucu1:

L:Demek benden hayat hikayemi anlatmamı istiyorsun.
L:Yaşam koleksiyoncusuyum ben.

İpucu 2: 17 yıl önce çekilmiş bir film, izleyenler belki hemen tanıyacaklar.



Replik İpucu2:

L:Gördün mü, L bizi bırakıp gidecekti.
L:Uzaklara gidecekti.
L:Ama artık gitmeyecek.
L:Burada kalacak... ve seni mutlu edecek.

Hindistan Cevizli Muffin

Malzemeler:

- 2 yumurta,
-1,5 su bardağı şeker,
-1,5 su bardağı un,
-1 su bardağı yoğurt,
-1 su bardağı sıvı yağ,
-1 paket kabartma tozu,
-1 paket vanilya,
-100 gr hindistan cevizi,

Yapılışı:

Oda sıcaklığındaki yumurta ve şeker bir kaba alınır, karışım beyaz köpük oluncaya kadar çırpılır. Hindistan cevizi dışındaki tüm malzemeler eklenir ve karışım pürüzsüz olana kadar çırpılmaya devam edilir. Son olarak hindistan cevizi de karışıma eklenir ve karıştırılmaya devam edilir. Kağıtlar veya muffin kapları üzerinde yarım santim boşluk kalana kadar doldurulur. (Ben kağıt kullandım. Daha ufa olduğu için kalori dengelemesi daha kolay oluyor) Önceden ısıtılmış fırında 150 derecede 30 dk pişirilir. Yumuşacık, kolay ve farklı bir kek arayışındaysanız deneyin derim. Afiyet olsun:)
NOT: Muffin kabı kullanacaksanız, kapları  margarin veya tereyağı ile yağlayın.

Garip Banka Dialogları: Kredi Kartı

Geçen hafta Garip Banka Dialogları  isismli bir seriye başlamıştım biliyorsunuz. Bilmeyenler için Dialog I Yine söylüyorum sözüm meclisten dışarı bankacı arkadaşlar.
Kısaltmalar:
BST: Banka Satış Temsilcisi:
M: Müşteri:

Dialog II: BST: Merhabalar hanımefendi Ben HerBiRenk Bank'tan arıyorum. Bankamızın kredi kartı avantajlarından yararlanmak istemisiniz? M: Hayır yeterince kredi kartım var. BST: Hangi kredi kartları mevcut elinizde? M: X,Y ve Z bankınkiler mevcut ama biz sadece Y bankınkini kullanıyoruz. Hatta o da eşim adına kayıtlı, diğerlerini kapatamadığım için elimde kaldı harcama yapmadan öylece cüzdan bekliyorlar. BST: Hangi mağazalardan alışveriş yapıyorsunuz? (Giyim, gıda, akaryakıt) M: Giyim A bazende B mağazasından, gıda genellikle C'den ama bazen başka yerlerden de yaptığımız oluyor, akaryakıtı Z'den alıyoruz. BST iç ses :Tühh burdan bişey çıkmadı. BST: Peki bir yerden alışveriş yaparken kendi adınıza olan kredi kartını kullanmak istemez misiniz? M: Hayır, öyle bir takıntım …

Çocuğunuz İnternetteyken Gözünüz Arkada Kalmasın!

Hızla dijitalleşen dünyaya çocuğunuzun da ayak uydurmasını ve bilinçli bir internet kullanıcısı olarak yetişmesini isterken, güvenlikli bir site bulamadığınız için gözünüz arkada mı kalıyor? O halde en kısa zamanda Tipeez.com’u keşfetmenizi öneriyoruz. Çünkü 1.000.000 çocuk her gün Tipeez’de buluşuyor!

Güvenlikli alt yapısı, çocuk ve gençlere yönelik birbirinden farklı ve eğlenceli faaliyetleri ile Tipeez.com, Türkiye’nin en çok tercih edilen çocuk ve gençlik portalı. 7-14 yaş arası çocuklar Tipeez.com’da güncel haberleri takip ediyor, birbirinden eğlenceli oyunlar oynuyor, hediyeli yarışmalara katılıyor, kendi makalelerini yazabiliyor, kişisel ajandalarını tutabiliyor.
Tipeez, güçlü güvenlik önlemleri, ebeveyne kontrol yetkisi sağlayan özel sistemi ve çocuklara kişisel bilgilerini açıklamadan veya kaba bir dil kullanmadan kendi yaş grubuyla konuşma özgürlüğü veren patentli programıyla, Türkiye’deki her iki çocuktan birinin ve ebeveynlerinin tek tercihi.
Sizleri de, Tipeez'i çocuklar…

MFÖ'den yeni klip: Hep Yaşın 19

MFÖ namı diyar Mazhar, Fuat, Özkan Ve MFÖ albümüyle geri döndü. MFÖ'nün son klibi "Hep Yaşın 19"' Mazhar Alanson tarafından Twiter'dan duyurdu. Klip Biricik Suden tarafından çekildi.



Hep Yaşın 19 Şarkısının Sözleri:                                   

Hadi bana sor,
Sevmek bu kadar mı zor,
Senden başka yok bildiğim yol,
Hadi bana sor,

Gezginci ruhumuz bir gün biterse,
Korkmadan döneriz,
Gururluyuz,
Eksilirse ağlayanlar çevremizden,
Ya gerçeği söyleriz,
Ya da nasıl istersen,

Ne güzel şeysin sen,
Hep yaşın 19,
Gel yanıma sar beni,
Bugün var yarın yokuz,

Dizi Önerisi: Suits

Zeki ama bir talihsizlik sonucu okulu yarım bırakmış bir çocuk


uyuşturucu satışına giderken kendini iş görüşmesinde bulursa ne olur dersiniz?






Avukat olur:)








Her işe maydanoz hırslı bir rakip olmadan olur mu, Tabi ki OLMAZ!







Baş rollerini Gabriel Macht ve Patrick J. Adams'ın paylaştığı bu diziyi izlemeye yeni başladım ve diziyi gayet başarılı buldum. IMDB puan 10/9 olan bu diziyi sizlere de tavsiye ediyorum. Dizideki karakterler hemen kendini sevdirdi bana, saat  geç olmasaydı kesin bir kaç bölüm daha seyrederdim. Ben diziye 10/8,5 veriyorum. İyi Seyirler:)

İşte fikir almanız için dizinin fragmanı:

Farid Farjad: Kemanı Konuşturan Adam

Hasretle bezenmiş bestelerde, ülkeye duyulan özlem:

Boşuna değil Farid Farjad'ın Dünya'nın en iyi keman virtüözlerinden biri olarak gösterilmesi. Bu nasıl keman çalmaktır! Keman adeta dile geliyor, zaman zaman ağlıyor! Oysa onun şarkılarında ki hüzün sebepsiz değil. Farid Farjad, müziğin ülkesinde yasaklanması üzerine ülkesinden uzakta yaşamak zorunda kalmış ama ülkesine olan özlemini "İran'a geri dönmem yasaklandığı için Amerikan vatandaşı oldum ama hâlâ İranlıyım ve bundan vazgeçmem!" sözleriyle aktarıyor. Zaten buram buram hasret okuyor yaptığı besteler, acı acı ağlıyor zaman zaman keman. Ülkesine olan özlemdir belki de onu bu derece başarılı kılan, ama ne olursa olsun vatanından zorla ayrılan biri başka bir yerde kendini asla aynı hissedemez. İnsanlar ne kadar aynı da olsalar, ülke vatandaşları olarak birbirimizden bir o kadar ayrıyız. Dolayısıyla başka bir ülkede kendimizi yabancı hissetmememiz mümkün değil. Yani; "Bülbülü altın kafese koymuşlar, yine v…

Ben Ölmeden Önce...

Bazen insan düşünüyor, bir gün gelir de bu Dünya'dan göçersem arkamda ne bırakırım, ya da ne yapmazsam gözüm arkada giderim diye. İşte sevgili NESLİNAME mimlemiş beni, mim'in konusu; "Ölmeden önce yapmak istediklerimiz . . ."

Ben Ölmeden Önce;
-Tüm sevdiklerime sarılıp, onları çok sevdiğimi ve uzaktan da olsa sevmeye devam edeceğimi söylemek isterim.
-Dünya da gezilmedik yer bırakmadan, tüm değişik yemeklerin tadına bakmak isterim.
-Planörle yüksekten uçuş yapmak, bir an olsun Dünyayı bir kuşun gözünden görmek, anlamak isterim.
-Yazmayı planladığım kitabı bitirmek isterim.
-Tüm yarım kalan işlerimi, tamamlamak isterim.
-Bir çeşme yaptırmak, içinde yangın olanların, içine su serpmek isterim.
İSTERİM, İSTERİM, İSTERİM, insan oğlu işte doyumsuz, bitmiyor ki isteklerim:) ve bitirmeden önce;



Mimlediklerim; Dürr-i Yekta, Sıradan bir balık ve Gul/İnn

Kibrit Çöpü

Hep keyif almayı bildik biz, sevgiden de, öfkeden de,
Hep anladık birbirimizi, konuşsak da, konuşmasak da,
Hep affettik biz, haklı olsak da, suçlu kalsak da,
Hep bildik değerini yaşamanın, hayatın içinde koştursak da duraklasak da,
Kibrit çöpü gibi, bir çırpıda yanarak tükenen şu ömrümüzde,
Hep sevdik biz, sevilsek de sevilmesek de!

                                                    HerBiRenk

Fotoğraf:http://explore.outdoorsica.com

Hangi Filmden?

İp Ucu 1: Öncelikle çok yeni bir film değil.

İp Ucu 2: Yüzü çok belli olmasın dedim ama çok usta bir aktörün filmi.
Tahminleri alayım:)

Türkiye'nin İlk Sony Tableti Senin Olsun!

İlk tabletini piyasaya sürmeye hazırlanan Sony; çok geniş uygulama yelpazesine ve PlayStation® sertifikasına sahip olan bu ürünüyle çok konuşulacağa benziyor. Tableti Türkiye’de 1 Ekim’de satışa sunacak olan Sony, “İlk Sony Tablet Kimin?” yarışmasıyla çıkış tarihinden önce tablet tutkunlarına bu muhteşem tabletin sahibi olma şansı veriyor!

http://www.facebook.com/SonyTR adresindeki Sony Türkiye Facebook hayran sayfasında gerçekleşen yarışmada, en çok soruyu en kısa sürede bilenler kazanıyor. 3 hafta sürecek yarışmada her hafta 1 Sony Tablet hediye ediliyor. Bilgili ve hızlı 3 yarışmacı bu teknoloji harikası cihaza Türkiye’de herkesten önce sahip olma şansı yakalıyor. Türkiye’de Sony Tablet S’e sahip olan ilk kişi olmak için tek yapmanız gereken; linke tıklamak ve en hızlı şekilde soruları cevaplamak.


Bir bumads advertorial içeriğidir.

Garip Banka Dialogları

Günlük hayatta hepimiz bankalar tarafından aranıyoruz. Hatta bazen çileden çıktığımız zamanlar bile olabiliyor. Benim ve arkadaşlarımın başından geçen olayları bir seri halinde sizlerle paylaşmak istiyorum. Sözüm meclisten dışarı bankacı arkadaşlar;)

Kısaltmalar:
Banka Satış Temsilcisi: BST
Müşteri: M

Dialog 1:
BST: Merhabalar beyfendi Ben HerBiRenk Bank'tan arıyorum. Siz ölürseniz geride kalanların kredi kartı borçlarından etkilenmemeleri için bir sigortamız var yaptırmak ister misiniz? M: Bi dakka, bi dakka, Nasıl yani? siz benimle nasıl konuşuyorsunuz? Siz benim ölmemi mi istiyorsunuz? BST: Yok beyfendi yanlış anladınız! M: İstemiyorum! (Çat telefon kapanır)
Fotoğraf: http://www.telekombasvurum.com/

Erich Fromm'dan...

Her insan mutlu olamaz...
Çünkü; gereğinden fazla özler dünü,
Hak ettiğinden fazla düşünür yarını...
Ve hiç hak etmediği kadar bilinçsizce yaşar bugünü...

Her insan mutlu olamaz...
Çünkü; gereğinden fazla özler hayatından çıkanları
Hak ettiğinden daha büyük umutla bekler hayatına girecekleri
Ve asla göremez yanı başındakileri...

Erich Fromm

Düşün içinde gerçek

Rüyalar, gerçeklere karıştı,
Düşler, bu günlere,
Hayat , gerçekle düşler arasında sıkışıp kaldı.
Nerdeyim sorusu cevapsız kaldı.

Fotoğraf: Requiem For a Dream Film'inden

X veya Y, işte tüm mesele bu!

X veya Y, işte tüm mesele bu! X'in yanına; X  gelirse kadın, Y gelirse erkek. Cinsiyet değimiz sadece bir harf değişikliğinden ibaret olsa da, o bir harf, hem anatomik hem de duygusal olarak farklı kılıyor bizleri. Öyle ki kadın ve erkek mevzusu yıllardır konuşulmakta, yazılmakta ve söylenmekte. Ve bu konu öyle bir konudur ki, yıllar geçse de, insanlar değişse de, hayatlar eskise de, hep popüler kalacak. Bir harf değişikliği birbirini tamamlayan iki parçayı oluşturur... X veya Y olmak, işte tüm mesele budur!
Bu konuya nereden mi geldim derseniz; Dürr-i Yekta ve Aslı beni mimlemişler, Mimin konusu; Sadece bir gün için, karşı cinsin bedenine girseydiniz ama ruhunuz ve beyniniz aynı kalsaydı ne yapardınız?
Eğer duygularım ve beynim aynı kalmasaydı, yani tamamen dünyayı onun gözünden görebilseydim, eşimin yerine geçmek isterdim. Kendimi onun gözünden görmek, onun duygularını hissetmek, onun kalbiyle sevebilmek isterdim. Ama madem duygularım ve beynim değişmiyor o zaman ıımmmmmm bir düşü…

Kışa Hazırlık: Şeftali Reçeli

Bugün size annemin meşhur şeftali reçelinin tarifini vereceğim.

Şeftali Seçimi: Pazarda şeftali tezgahlarının arkalarına bakılır, güzel ama bir yeri azıcık ezilmiş şeftaliler bulunur. Şeftaliler için fiyat biçilir, üzerine pazarlık yapılır ve uygun bir fiyata şeftaliler satın alınır.  Unutmayın şeftaliniz ne kadar güzel olursa, reçelinizin aroması o kadar lezzetli olur. Bizim aldığımız şeftaliler gerçekten çok güzeldi, tam yemelik:)

Hazırlık ve Yapım Aşaması:

Malzemeler:
-Her 5 Şeftaliye, 4 su bardağı şeker (bardak 200ml), 1/4 limon

Yapımı: Şeftaliler güzelce yıkanır. Ezik, çürük kısımları ayrılır. Kabukları soyulur. Derin bir tencerenin içine yarım ay şeklinde doğranır. Üzerine şeker eklenir. 15 dk bekledikten sonra kısık ateşte pişirilmeye başlanır. kırk beş dakika sonra Şeftalinin taneleri başka bir kaba alınarak (taneler dağılmasın diye), Limon sıkılır ve pişirme işlemine devam edilir. Şerbet kıvamına gelince taneler reçelin içerisine tekrar atılır ve 5 dk daha kaynatılır. Bir tabağa…

Çok Okumam Lazım Çoooook

Rekabet her yerde... yazımda Sevgili Gul/İnn benden elimde olan kitapların listesini istemişti. İşte benim kitaplarım.

HOMEROS-İLYADA: Şu an okuduğum kitap budur. Çanakkale gezimiz sırasında, Troya Destan'ını çok merak etmiştim ve internetteki araştırmalarım sonucunda en iyi öğrenebileceğim kaynağın bu olduğu sonucuna vardım. Bu edebi eserin farklı bir anlatım dili var ve destan olduğu için herkes okuyamayabilir, ağır gelebilir yada sıkılabilir. Ben ciddi kitap okuyan biri olarak zorlandığımı itiraf etmek istiyorum. Sıkılmadım ama belli bir müddet sonra okuyamıyorum, yoruluyorum. Kitabı bitirince, Akhalarla Troyalıların masalsı destanı hakkında, daha detaylı bir yazı yazacağım.
LİSTEMDEKİLER:

Tarihteki En Büyük Sırrın Açığa Çıkışı / İsa Yazmaları - Michael Baigent
Abdülhamitin Hatıra Defteri-Sultan Abdülhamit
Fatih Sultan Mehmet-Devrim Altay
Sadece Aptallar Sekiz Saat Uyur-Erdal Demirkıran
Roverandom-J.R.R. Tolkien
Limon Ağacı-Sandy Tolan
Kurtlar İmparatorluğu- Jean-Christophe Gran…

Saygılar!

Tren yolculuğunu oldum olası severim... Şimdilerde tren yolculuğuna hasret var içimde, belki küçükken çok seyahat ettiğim için belki de artık eskisi gibi trene binmediğim için bilmiyorum. 
Cumartesi günü trenle İstanbul'a gittik, gezdik dolaştık, işlerimiz vardı onları hallettik, dönerken de hadi trenle dönelim dedik. Ama sen misin trenle dönmek isteyen, bin pişman olduk. Aslında trenin bir suçu yok, o görevini yaptı, tıkır tıkır bizi evimize taşıdı. Ama sadece bizi taşımadı ki, içerisinde her çeşitten insan. İnsanlar değişik değişik, farklı kültürler, farklı hayatlar, farklı yaşanmışlıklar... Çeşitli olmak güzel bir şey yanlış anlamayın, herkes aynı olsa çok sıkıcı bir yer olurdu herhalde Dünya! Ama bazı insanlara dayanamıyorum, aslında dayanamadığım insanlar değil, davranış biçimleri, yoksa kimse kimseden üstün veya aşağı değil. İşte beni çileden çıkartan olaylar sinsilesi. Trende yukarıdaki şekilde görüldüğü üzere bir yerleşim söz konusuydu. Çocukların babası olan adam telefonuyl…

Şirin mi şirin MİM

Sevgili Dürr-i Yekta ve Gul/İnn mimlemişler beni. Mim'in konusu "Hangi şirinsiniz?"

En sevdiğim şirin babacan tavırlarıyla şirin baba  ama,


ben Şirineyim :) Kimleri mi mimliyorum, dünkü muhabettin üzerine MİMar arkadaşım two'yu :)) (şaka şaka) biliyorum bu mim uzun zamandır dolaşıyor, o yüzden kim isterse onu mimliyorum:)

Akbank Caz Festivali Bu sene Zaz ile Coşacakmış Duyrulur

Akbank Caz Festivali’nin bu seneki konuğu Türkiye'de de büyük beğeni toplayan Zaz olacak. ZAZ 22 Ekim 2011 Cumartesi günü Lütfi Kırdar Uluslararası Kongre ve Sergi Sarayı’nda müzik severlerle buluşacak.

*"1994 yılında ses eğitimine devam etmek üzere Bordeux'ya taşınan ZAZ aynı dönemde "Fifty Fingers" isimli blues grubuyla çalışmaya başladı. 2001 yılından itibaren 5 yıl boyunca çeşitli caz beşlileriyle birlikte çalışan ZAZ, 2009 yılında Paris'te gerçekleştirilen "Generation Reservoir" isimli yarışmada birincilik ödülünün sahibi oldu.
Gerçek ismi Isabelle Geffroy olan ZAZ, 1 Mayıs 1980 Fransa'da doğdu. Müzik çalışmalarına 5 yaşında başlayan sanatçı konservatuarda olduğu dönem boyunca keman, piyano, gitar, müzik teorisi ve koro şarkıcılığı üzerine dersler aldı.
Sanatçı, kariyerinin dönüm noktalarından biri olan Festival Musiques Métisses d'Angoulªme'de (Angoulªme Fusion Müzik Festivali), sahne almasının ardından 2010 yılında Paris'e taşı…

Sessizliğin Kaynama Noktası

Söylemeliyim!
Söylemezsem içimde kalacak,
Kalırsa, sessizliğe meydan okurcasına bağırdığımda,
Kimse beni tutamayacak...

                                      Herbirenk

Fotoğraf: Henry Fuseli - Slience


çok kızgın olduğum bir arkadaşa hitaben yazılmıştır!