15 Kasım 2011 Salı

Hayatın içinden: Kek pişirmek zor zanaat!


Oda sıcaklığındaki yumurtaları şekerle birlikte çırparsın, taaa ki karışım beyaz bir köpük halini alana kadar. Sonra yağını, yoğurdunu, ununu, kabartma tozunu ve vanilyanısını ekler tekrar çırparsın, taa ki karışımda topak kalmayana kadar. Pürüzsüz karışımın içerisine üzüm, kayısı,ceviz, havuç, tarçın... ne koymak istiyorsan koyarsın. Karışımı işin en başında yağlayıp unladığın kabına döker ve önceden ısıtmış olduğun fırının içerisinde pişirmeye bırakırsın. Pişene kadar kapağını açamazsın. 

Kek yapmak böyle bir şeydir, yumurtayla kabartma tozunu karıştırıp, sonra şekeri eklersen kekin olmaz!
  
Yağ, un, yoğurdu önceden çırparsan ve üzerine yumurtaları ve şekeri eklersen kekin olmaz!

....ya da her şeyi doğru sırasında yapıp, fırını önceden ısıtmazsan kekin istediğin gibi kabarmaz.

Keki pişerken şöyle bir kontrol edeyim diyemezsin, çünkü içine çöker!

İşte hayatta bazı şeylerde kek pişirmek gibidir. Sırasıyla yapılması gerekir. Ne az, ne  de çok olmalıdır malzeme. Hazırlanma ve pişme süreleri bellidir, süresinden az tutarsak olgunlaşmamış/pişmemiş veya içine çökmüş bir şeyle karşılaşırız. Çok pişerse, tüketilemez olur, çöpe gidebilir.  ...ve bazen hayatın içine,  ne durumda diyerek müdahale edemeyiz,  uzaktan bir perdenin arkasından bakmalıyız bazı şeylere! Yoksa kekimiz çöker.

Demem o dur ki, bazen sabretmeliyiz, beklemeliyiz şartların olgunlaşmasını, gereği kadar söz söyleyip, gereği kadar müdahale etmeliyiz, zorlalamamalıyız şartları ! O zaman kekimiz tadından yenmez olur!

19 yorum:

  1. Sabir ! Beklemek !

    Bazen insanin sabri kesiliyor iste ! Ama nihayetinde duse kalka ogreniyorsun iste ..

    Hem bella, kek dedinde ki onu yapmasini (kismen) becerebiliyorum da .. sey, sen o keki hala denejedin degil mi :))

    YanıtlaSil
  2. şimdi mis gibi sıcacık bir kek için işimi feda edebilirdim! :p
    Şaka bi yana cidden öyle, emek olmadan yemek olmaz demişler ya hah aynen. Emeksiz olan her şey eğreti duruyor eninde sonunda sonu bilindik...
    Gerçi bazen emek vermek de ise yaramıyor ama neticede tek bir sonuç çıkıyor tecrübe ve olgunlaşma safhası;)

    YanıtlaSil
  3. ne kadar güzel bir yazı... evet, her şeyin bir sırası ve zamanı var... sabır ve tevekkül...
    hayatımın tam da bu önerileri uygulama zamanındayım...
    karikatür de süpermiş:)

    YanıtlaSil
  4. bu arada bu paylaşımını facebook sayfamda paylaştım canım:)

    YanıtlaSil
  5. kesinlikle..canımıda kek istettin ama :)

    YanıtlaSil
  6. Sabırlı degilim, bununda kötü etkilerini çok yaşadım. Ama yılmadım yeniden, yeniden denedim..

    Hayat aslında anlattıgın gibi işliyor işte..

    YanıtlaSil
  7. Benim kekler hep çöküyor.Sabırsızım hayata yada bazen fazla sabırlı.Hayat kekime ayarlayamadım gitti şu zamanı.

    YanıtlaSil
  8. be bu sabırsızlığı bir de pilav pişirirken yaşıyorum,kapağını açmıcam,karıştırmıcam diyorum,ıı-h dayanamıyorum lapa oluyor sonra :)

    kek dedin de,uff limonlu olsaydı da yeseydik.

    YanıtlaSil
  9. Lô - Lâ---> insanız işte bazen sabredemiyoruz, sabretmemiz gerektiğini bile bile bekleyemediğimiz zamanlar oluyor! ama zamanla daha çok şey öğreniyoruz hayattan:)

    kek mi?:( ııı şeyy ımmm yapamadım:(( (yine kızardım ama bu seferki farklı)

    YanıtlaSil
  10. kuccukkurba---> :( kek mi istedi canın senin, yakında olsaydık yapardım ben sana:) zaten bu yazı da aklıma kek yaparken aklıma gelmişti bayram için:)

    haklısın emek verip, sırasıyla yapmak lazım her işi ve takip etmek ve olgunlaşmasını beklemek yani sabretmek gerekir bazen;)

    YanıtlaSil
  11. okuyan---> teşekkür ederim:) çok çok çok sevindim ben yazımı sevdiğine ve paylaştığına:))

    hayatında umarım bu dönemi tam da istediğin gibi atlatırsın, eğer atlatamazsan da üzülme elbet sana bir şeyler katmıştır yaşadıkların:)

    YanıtlaSil
  12. Gul/İnn---> ayy benim hemşehrim uzaklara gitmeseydin yapardım sana da ne olacak, yanına da sıcak bir çay içerdik karşılıklı:)

    YanıtlaSil
  13. Aslı---> yılma sen Aslıcığım, tekrar ve tekrar ve tekrar...

    hayat bazen yaptığımız hatalarla güzel, bunu çok sonraları anlıyoruz;)

    YanıtlaSil
  14. huyumkurusun---> olsun sen denemekten vaz geçme bir gün senin kekinde tam kabarmış tadı, tuzu yerinde çıkacak, umut keke can verir;)

    YanıtlaSil
  15. temerrüt---> walla şimdi benimde canım çekti limonlu bir kek sen dedinde offf offf:))

    pilav evet pilav da aynen kek gibi o da sırasıyla yapılmalı ve sabırla beklenmeli:)

    YanıtlaSil
  16. :))

    Limonlu beklesin lötfen, once benimkii :)

    YanıtlaSil
  17. Lô - Lâ---> :)) eheueh tamam önce seninki:)

    YanıtlaSil
  18. Ahu--->:) teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...