8 Ekim 2011 Cumartesi

Evleneceğiz ama yaşımız tutmuyor


Geçen günlerde Yaşar Nuri Öztürk, NTV'de katıldığı bir programda, “Kendimden 35 yaş küçük, 25’lik kumral bir sevgilim var” demesi üzerine eleştiri yağmuruna tutulmuştu ve sonra da Gümülcüneli Mustafa Efendi’ye ait olduğunu öne sürdüğü evlilikte olması gereken ilginç yaş formülünü aktardı. Yaşar Nuri Öztürk'ün açıkladığı formüle göre; "Kadınla erkek arasındaki yaş farkı 1'e 2 düşünülür. Allah makamını cennet etsin, ben onun öğrencilerinden dinledim, Gümülcüneli Mustafa Efendi dermiş ki, 20'den sonra 1'e 2'ye 5 yaş daha ilave etmek lazım. Yani evlenecek kadınla erkekte, kadın erkeğin yarısı yaşında olması lazım. 20'den sonra yarıdan da 5 yaş küçük olması lazım." demişti. 

Yaşar Nuri Hoca Startv'de katıldığı Duymayan Kalmasın adlı programda ise “Bu ‘Erkeğin yaşının yarısı eksi beş’ formülü benim işime geliyor! Ne yapayım 40 yaşındaki kadını? 40 yaş kadının bakıma ihtiyacı vardır, derdini ben niye çekeyim ? Hem düşkünler yurdu açmayacağım ki!” bu sözleri sarf etmişti.

Bu açıklamalar o kadar ilginç geldi ki bana, bu formüle göre hesap yaptım benim evli olmam gereken kişinin yaşı 68 olmalıymış ama benim eşimle benim aramda sadece 2 yaş var. Bu formüle göre biz yanlış bir evlilik mi yaptık acaba. Yada eşim 15 yaşında biriyle mi evlenmeliydi. Kaldı ki 40 yaşında bir kadın, başka bir sağlık problemi yoksa bakıma ihtiyaç duymaz! ve çevremde erkeğin küçük, kadınsa büyük olduğu çok mutlu evlilikler de var. Evlilik yaşla olacak bir şey değil, önemli olan ruhların uyuşması. Ve ruh yaşı benden yaşıyla çoğu zaman tutmaz, o yüzdendir ki; iki kişi mutluysa geriye kalanlar def çalıp oynasın:)

16 yorum:

  1. önemli olan anlayis sevgi ve saygi ister 5 ister 10 yas ya kücük yada büyük olsun bence hic fark etmez. önemli olan o evliligi yürütebilmek...

    YanıtlaSil
  2. saçma insan saçmalamış yine..minareye kılıf dikmek derler buna :) hayır milletide dinden,imandan edenler bu ve bunu benzeri insanlar..komikler..

    YanıtlaSil
  3. NeSLiNaMe---> kendini aklamak için milleti yanlış yönlendirme diyorlar böylesine 40 yaşındaki kadınlar ölsün o zaman 90 yaşındaki adamla evlenmek zorundalar:)

    YanıtlaSil
  4. Gul/İnn---> garip bir açıklama gerçekten aynen kılıf uydurmuş minaresine oysaki sevdik birbirimizi kime ne dese daha güzel olurdu bence:)

    YanıtlaSil
  5. Normalde Y.N.Öztürk'ü severim ama bu açıklamaları beni şaşırttı. Öyle düşünürsek, 40 yaşındaki kadına düşkün diyorsa kendisi ölü sayılır yani. Hiçbir kadın da onu çekmek zorunda değil, eh onun daha fazla bakıma ihtiyacı var ne de olsa.

    YanıtlaSil
  6. hoca aşık olmuş ve durumla biraz dalgasını geçmiş bence. espriyle anlatmıştır kanımca.

    YanıtlaSil
  7. francesca mckennitt---> 40 yaşına gelen kadınlar ölsün o zaman! burdan bu anlaşılıyor:S

    YanıtlaSil
  8. two of us--->yok ya gayet ciddiydi! dalga durumu yok, durum ben yaptım şimdi durumu kendime göre ayarlıyorum durumu:)

    YanıtlaSil
  9. karikatür pek hoş:)
    bence de önce hayata bakış açılarının uyması ve sevgi olması gerek eşler arasında...

    YanıtlaSil
  10. Önce karikatüre çok güldügümü söyleyimde :)

    Herbirengim, insan bir yanlış yapıyorsa eger, bunu çevresine dogru göstermek ister. Bizde dün bu konuyu konuştuk. Hoca çok yanlış yaptı bana göre ama seçtigi kılıfta uymadı, egreti durdu.

    YanıtlaSil
  11. okuyan---> karikatür bence de çok şeker:) hayata bakış açısı uymuyorsa, sevgi saygı yoksa zaten evlilik yürümez! öyle göründüğü gibi değil evlilik sende gayet iyi bilirsin arkadaşım.

    YanıtlaSil
  12. Aslı---> :) bende güldüm şeker bu yaşlılar ya:) gerçi hocaya göre yaklaşık 10 sene sonra bende düşkün olacağım :D

    Aslıcğımım bence de hiç yakışmadı, gerek yoktu böyle söylemlere garip geldi yani, herkes sevdiğiyle mutlu olsun yaşı kaç olursa olsun:))

    YanıtlaSil
  13. Bir zamanlar nasıl saygı duyarmışım kendisine,hayret...
    Savunduğu düşünceyi hiç ciddiye almıyorum,umarım herkes de öyledir.

    YanıtlaSil
  14. Erguvan Vakti---> akla mantığa yatmayan bir düşünce herkesin bu şekilde evlenmesi.

    bu düşünceye göre 20 yaşında evlenen erkekler 10 yaşında bir kızla evlenmeliler. aradan yıllar geçince erkek 60 yaşına gelince kadın 50 yaşında olacak bu durum erkeğin boşanıp 25 yaşında biriyle evlenmesini, kadınınsa düşkünler yurduna gitmesini gerektirecek, hiçbir yerinden tutmuyor yani:)

    YanıtlaSil
  15. Bu sözlerinden sonra saygım kalmadı bu adama.
    Nerede okuduğumu hatırlayamadım şu an. Kadınla erkek arasında 15 yaştan daha büyük fark olduğunda sapkınlığına girdiğini yazıyordu.

    YanıtlaSil
  16. Zeugma---> ne diyebilirim, garip bir kendini aklama çabası sadece! sevdiğiyle mutlu olsun herkes, ama bu tarz açıklamalar hoş olmadı!

    YanıtlaSil

Göğü Delen Adam

Yaş 35... Yolun yarısı... Son bir senedir eski ve/veya gelişmemiş diye adlandırabileceğimiz uygarlıkların aslında bizden çok daha g...