4 Ekim 2011 Salı

Evde Ekşimek Yapımı


Bu hafta sonu kuzenimin nişanı nedeniyle halamdaydım. Halam, o hengame içerisinde sütü kaynatamadığı için sütü bozulmuş. Halam da bozulan sütü dökmek yerine, ekşimek yapıp değerlendirdi. Ben kapalı süt kullanıyorum ama bu fikri bilmeyenler için paylaşmak istedim.


Yapılışı: Bozulan süt kaynatılır. Arzuya göre içerisine yoğurt eklenir. Dibe çöken karışım, soğuduktan sonra, ince bir tülbente konularak süzülmesi beklenir ve ekşimek kullanıma hazır hale gelir. Loru, ister tatlı yapın, ister börek içi, isterseniz de kahvaltılarda bir peynir çeşidi olarak kullanabilirsiniz. Süzülen suyundan börek de yapılıyormuş, onuda öğrenip yazarım sizlere.

Afiyet Olsun.

12 yorum:

  1. Bayılırım böreğine,sevgiler:)

    YanıtlaSil
  2. ben bilmiyordum çook teşekkürler:)
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Erguvan Vakti---> kıvırma diye bir börek var ben de onun içinde çok seviyorum:)

    okuyan---> o zaman sevindim:))sevgiler:)

    YanıtlaSil
  4. Ekşimik biliyorum ama nasıl yapıldıgını bilmiyordum :) özellikle evde, denemek lazım..böregini yedim, güzel oluyor..

    YanıtlaSil
  5. Çok lezzetli oluyor her ne kadar bozulmuş sütten de yapılsa, elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  6. Aslı---> :)) eğer süt bozulursa bence de denemek lazım:)) afiyet olsun:)

    kuccukkurba--->:))süt bozulunca peynir çeşidi oluyor işte:)))

    YanıtlaSil
  7. ben de ismi "ekşimik" diye biliyorum. hem birilerini de ben kutlayayım ya. nişan varmış, tamamına erer umarım:) oh be kutlana kutlana göl olacaktım:))

    (two)

    YanıtlaSil
  8. two of us---> bunun bir çok ismi var, ekşimek, ekşimik, çökelek, lor başka bir şey daha duymuştum ama unuttum onu:)

    kuzenler için; Allah tamamını erdirsin çok mutlu olsunlar:)) senin için; kutlama ağacı gibi olmuşsun birde böyle nişan falan olsa bir düşün sen halini eheueh:))

    YanıtlaSil
  9. ya aslında her yazının bir kutlanma konseptine dönüşmesi çok istediğim bir şey değil. kocaman bir yazı heba oluyor, kutlamaya odaklanılmasından. tahmin edersin bu hissi.
    :)

    YanıtlaSil
  10. Amin--->:)) bozulan süt değerlenmiş oldu

    YanıtlaSil
  11. two--->evet anlayabiliyorum:)) ve de çok haklısın:s ama herkes sevinmiş gördüğün üzere:))

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...