Ana içeriğe atla

7,2 Şiddetindeki 25 Saniye!

Çok değil, daha 64 gün önce yazmıştım * "Sallanacak (,) Vakit Yok" diye. Ve deprem gerçeği bir kez daha tüm gerçekliğiyle karşımızda!


Deprem felaketinin sebepleri ve çözümleri hakkında çok konuşuldu, çok yazıldı, ama iş eyleme gelince çok da bir şey yapılmadı. Üstüne üstlük Van'da bir de terör gerçeği var, terör nedeniyle sivil savunma ekipleri, iş makineleri, yarım teçhizatları kısıtlı, asker, jandarma ise terörist peşinde! Dolayısıyla can pazarı var VAN'da! Hepimiz Türkiye sınırları içerisinde yaşıyoruz, vatan bizim vatanımız, tek dileğim bu acının hepimizi birleştirerek, teröre son vermesi. (Çok iyimser baktığımın farkındayım, ama son olsun işte öyle olsun istiyorum)

Yardım yaparken, İl Valiliği, Emniyet Güçleri, Kızılay gibi birimlere yardımlarınızı göndermeye özen gösterin! Fark etmeden PKK'ya da yardım edebilirsiniz! Ve MNG Kargo göndereceğiniz yardımlardan para almıyor,bilginize.

Son olarak, Van'da hayatını kaybeden vatandaşlarımıza Allah'tan Rahmet, yaralılara acil şifalar diliyorum.

TELEFON NUMARALARI:
Van İlk Yardım ve Kriz Numaraları:
+90-432-226-75-00
+90-505-869-59-59

Van Eğitim ve Araştırma Hastanesi:
0-432-217-76-00

Yardımlar için Kızılay Numaralari:
0312-245-45-00
0312-430-18-14.

Not: Lütfen gereksiz çağrı atmayınız. Hatları kilitlemeyiniz.
112 ve 155 Bölgeden ihtiyaçlar icin kullanılacak, meşgul edilmemelidir !

*Kocaeli Mimarlar Odası'nın düzenlediği deprem konulu slogan yarışmasında 1. gelen slogandır.

Yorumlar

  1. Lô - Lâ---> sorma benimde:( blogu renklendireyim moral olur dedim ama yakışmadı hiç bir görüntü o küçücük ele:(

    YanıtlaSil
  2. rabbim yar ve yardımcıları olsun:(
    acııı...
    hemde çokk büyük bir acı...

    YanıtlaSil
  3. dualarımız ve yardımlarımız onlarla olur inşallah...

    YanıtlaSil
  4. birtutamkekik---> amin, çok acılar var bu aralar Ülkemizin üzerinde:((

    YanıtlaSil
  5. Maya'nın Cicileri--->amin inşallah, Allah bir an önce sıkıntılarını giderir umarım.

    YanıtlaSil
  6. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  7. olmuyor degil mi . renkler renklerini yitirince elini neye atsan oyle kaliyor degil mi ..

    kalakaldim oylece ..

    YanıtlaSil
  8. Lô - Lâ---> evet renkler duyguları ifade ediyor, maalesef yapacak tek şey var Allah rahmet, şifa dilemek, ve elimizden geldiğince yardım etmek.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Evde Ekşimek Yapımı

Bu hafta sonu kuzenimin nişanı nedeniyle halamdaydım. Halam, o hengame içerisinde sütü kaynatamadığı için sütü bozulmuş. Halam da bozulan sütü dökmek yerine, ekşimek yapıp değerlendirdi. Ben kapalı süt kullanıyorum ama bu fikri bilmeyenler için paylaşmak istedim.

Yapılışı: Bozulan süt kaynatılır. Arzuya göre içerisine yoğurt eklenir. Dibe çöken karışım, soğuduktan sonra, ince bir tülbente konularak süzülmesi beklenir ve ekşimek kullanıma hazır hale gelir. Loru, ister tatlı yapın, ister börek içi, isterseniz de kahvaltılarda bir peynir çeşidi olarak kullanabilirsiniz. Süzülen suyundan börek de yapılıyormuş, onuda öğrenip yazarım sizlere.
Afiyet Olsun.

Şeker Portakalı (MİM)

Şeker Portakalı, işte beni çocukluğumda en çok etkileyen kitap. Jose Mauro De Vasconcelos'un yazmış olduğu, Şeker Portakalı. Tam iki kez okudum bu kitabı ve ikisinde de kitap bitinceye kadar ağladım. O kadar üzülmüştüm ki kitap kahramanı küçük Zeze'ye, günlerce aklımdan çıkmadı.
Zeze maddi durumu iyi olmayan bir ailenin çocuğuydu. İstediği çoğu şeye sahip olamayan bu çocuk, aynı zamanda çok da yaramazdı. (Özellikle Noel de sahip olamadığı hediye kısmında resmen hıçkıra hıçkıra ağlamıştım, dün gibi hatırlıyorum.) Zehir gibi akıllı olan bu çocuk, sürekli Edmundo dayısıyla görüşür ve ondan bir şeyler öğrenirdi. Ailesi, geç de olsa ondaki bu öğrenme isteğini fark etti ve okula yazdırdı. Okulda hiç yaramazlık yapmıyordu ve öğretmeninin en çok sevdiği öğrenci olmayı başarmıştı. 
Zeze ve ailesi taşınmak zorunda kaldılar.  Zeze'ye dayısından ve mahallesinden ayrılmak çok ama çok zor gelmişdi.  Zeze, taşındıkları küçük evin arkasındaki, dikensiz şeker portakalı fidanı kendine arkadaş…

KUŞLARIN GİZLİ KATİLİ:SAKIZ

Bir kaç gündür facebookta dolaşan bu habere, çok üzüldüm paylaşayım istedim. Atmayalım artık sakızlarımızı başı boş sokağa, hatta hiç bişeyi atmayalım, çöp tenekesi koymuşlar her köşe başına değil mi?

KUŞ ÖLÜMLERİ'nin en büyük sebeplerinden birisinin çiğnendikten sonra sokağa atılan SAKIZLAR olduğunu biliyormuydunuz..? Çünkü kuşlar bu sakızları ekmek parçası zannederek yemeye kalkışıyor,ancak ağızlarına yapışan ve gagalarını bir daha açmalarına imkan vermeyen sakızlar yüzünden açlık ve susuzluktan ölüyorlarmış..