8 Eylül 2011 Perşembe

Kışa Hazırlık: Şeftali Reçeli


Bugün size annemin meşhur şeftali reçelinin tarifini vereceğim.

Şeftali Seçimi: Pazarda şeftali tezgahlarının arkalarına bakılır, güzel ama bir yeri azıcık ezilmiş şeftaliler bulunur. Şeftaliler için fiyat biçilir, üzerine pazarlık yapılır ve uygun bir fiyata şeftaliler satın alınır.  Unutmayın şeftaliniz ne kadar güzel olursa, reçelinizin aroması o kadar lezzetli olur. Bizim aldığımız şeftaliler gerçekten çok güzeldi, tam yemelik:)

Hazırlık ve Yapım Aşaması:

Malzemeler:
-Her 5 Şeftaliye, 4 su bardağı şeker (bardak 200ml), 1/4 limon

Yapımı: Şeftaliler güzelce yıkanır. Ezik, çürük kısımları ayrılır. Kabukları soyulur. Derin bir tencerenin içine yarım ay şeklinde doğranır. Üzerine şeker eklenir. 15 dk bekledikten sonra kısık ateşte pişirilmeye başlanır. kırk beş dakika sonra Şeftalinin taneleri başka bir kaba alınarak (taneler dağılmasın diye), Limon sıkılır ve pişirme işlemine devam edilir. Şerbet kıvamına gelince taneler reçelin içerisine tekrar atılır ve 5 dk daha kaynatılır. Bir tabağa biraz reçel konarak soğumaya bırakılır, eğer kıvamı reçel kıvamına gelmişse ocaktan alınır. Gelmemişse bir 5 dakika daha pişirilir.

Kavanozlara Koyma: Önce taneleri kavanozlara paylaştırılır ki eşit tane düşsün her kavanoza:) Daha sonra kalan suyu üzerlerine ilave edilir.


Şeftali Marmelatı: Dilerseniz reçellerinizi bir kısmını blendırdan geçirerek marmelata dönüştürebilirsiniz:)

Afiyet Olsun:)

20 yorum:

  1. nefis gözüküyorlar bir kavanoz alsam :)

    YanıtlaSil
  2. Gul/İnn---> anneme gitsen emin ol ki verir bir kavanoz da sana:)

    YanıtlaSil
  3. Ya bana :) Reçel delisiyim, kahvaltıda mutlaka olmalı hatta gün içinde de yerim. Bu tarifi hemen yazmalıyım. Annenin ellerine saglık ve afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
  4. şeftali reçeli,mis gibi kokar,beni benden aldın herbirenk::)

    YanıtlaSil
  5. hep bal dan yana şeker tercihimi kullansamda şimdi istedim ama ya :)

    YanıtlaSil
  6. Aslı---> walla bence verir:) Annemin reçelleri meşhurdur:) Annemin eline sağlık:)) ama benim de elim deydi o yüzden başka bir lezzetli oldu:p

    YanıtlaSil
  7. temerrüt--->miss gibi oldular gerçekten:)) kokusu tadı:)) anne eli gibi yok zaten:)

    YanıtlaSil
  8. cecil---! balı ben de severim, ama reçelin yeri de ayrı:))

    YanıtlaSil
  9. Eger kabul edersen bende bir mimin var :)

    YanıtlaSil
  10. Seftali receline bayilirim eline saglik. Ama daha önce hic yapmadim... Bir gün bende yapacam ama :)

    YanıtlaSil
  11. reçel pek sevmem ama burdan bakınca harika görünüyor, ellerine sağlık :))

    YanıtlaSil
  12. marmelat her zaman tercihimdir, reçeli hiç sevmem.. şeftali marmelatı olacaktı yada kaysı of :D

    YanıtlaSil
  13. aaaahhh
    annenin ellerine saglik sanada afiyet olsun bella :)

    YanıtlaSil
  14. Aslı---> cevapladım bile:)

    YanıtlaSil
  15. NESLiNAME---> bende tesadüf eseri o gün annemde olmasaydım ben de hiç yapmamış olacaktım, o kadar zor değilmiş:)

    YanıtlaSil
  16. kuccukkurba---> anne eli deyince başka oluyor...

    YanıtlaSil
  17. Dürr-i Yekta---> aynı modelin kayısı da var ama onu ben kaçırdım, annem yapmış bize getirdi sağ olsun, reçeli blendırdan geçirince marmelat oluyor:)

    YanıtlaSil
  18. Lô - Lâ---> sağolasın lolipoppp şekerim, annemin eli ooyy oyy:)

    YanıtlaSil
  19. Geçenlerde yaptım ama marmelat olanından. Taneli olanını hiç denemedim, taneleri çıkarıp tekrar koymak iyi bir fikir. Çocuklar genelde krep ya da waffel ile yediği için marmelat olarak tercih ediyor. İçine çubuk tarçın koyup pişirdim, harika tadı oluyor:)Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  20. Semi`nin Mutlu Elleri---> benim reçeller annelerden geliyor, daha hiç tek başıma reçel yapmadım. Annem reçeli taneli yapar hep, öyle sever, bende verdiği kavanozların bazılarını blendırdan geçirip marmelat yapıyorum:) böylelikle hem reçelim oluyor hem de marmelatım:))

    YanıtlaSil

Göğü Delen Adam

Yaş 35... Yolun yarısı... Son bir senedir eski ve/veya gelişmemiş diye adlandırabileceğimiz uygarlıkların aslında bizden çok daha g...