Ana içeriğe atla

Hindistan Cevizli Muffin


Malzemeler:

- 2 yumurta,
-1,5 su bardağı şeker,
-1,5 su bardağı un,
-1 su bardağı yoğurt,
-1 su bardağı sıvı yağ,
-1 paket kabartma tozu,
-1 paket vanilya,
-100 gr hindistan cevizi,

Yapılışı:

Oda sıcaklığındaki yumurta ve şeker bir kaba alınır, karışım beyaz köpük oluncaya kadar çırpılır. Hindistan cevizi dışındaki tüm malzemeler eklenir ve karışım pürüzsüz olana kadar çırpılmaya devam edilir. Son olarak hindistan cevizi de karışıma eklenir ve karıştırılmaya devam edilir. Kağıtlar veya muffin kapları üzerinde yarım santim boşluk kalana kadar doldurulur. (Ben kağıt kullandım. Daha ufa olduğu için kalori dengelemesi daha kolay oluyor) Önceden ısıtılmış fırında 150 derecede 30 dk pişirilir. Yumuşacık, kolay ve farklı bir kek arayışındaysanız deneyin derim. Afiyet olsun:)

NOT: Muffin kabı kullanacaksanız, kapları  margarin veya tereyağı ile yağlayın.

Yorumlar

  1. kokusu buralara geldi desem :) bi tane kaptım :)

    YanıtlaSil
  2. Gul/İnn--->afiyet olsunnnnnnn:)) tabi ki ne kadar istersen:)

    YanıtlaSil
  3. çok güzel olmuş. yalnız birisi kötü ısırılmış:)
    çayımın yanında ne güzel olurdu:)

    YanıtlaSil
  4. çok leziz olmuştur eminim... afiyet olsun:)
    güzel bir tarif, teşekkürler...

    YanıtlaSil
  5. Sıradan bir balık---> ya sorma onu hikayesi var ben çok doldurmuşum kağıtları onlar güzel görünenler:) eşimde dayanamamış bir ısık atmış:) bende eywah resim çekecektim ben onu dedim:))öyle oldu yani:)))

    YanıtlaSil
  6. okuyan---> hem de yumaşacık oldu:)) teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil
  7. Ellerine sağlık,çok severim yumuşacık muffınleri,sevgiler:)

    YanıtlaSil
  8. Bende tarifi alıyorum denicem. Ellerine saglık nefis görünüyolar :)

    YanıtlaSil
  9. tam herbirenk valla.
    :)

    YanıtlaSil
  10. Tuhaf bir bakış açısı ama az malzemesi olan herşeyi seviyorum:P:)

    YanıtlaSil
  11. Erguvan Vakti---> teşekkür ederim, sizlere de ancak resimle ikram edebiliyorum:)

    YanıtlaSil
  12. Sıradan bir balık---> teşekkür ederim efenim:))

    YanıtlaSil
  13. sıdıka---> ben de aynı şekilde çünkü evde iki kişiyiz çok malzemeli olunca kalıyor insan yemekten bıkıyor:))

    YanıtlaSil
  14. Aslı---> afiyet olsun, beğenirsen yaz buraya:))

    YanıtlaSil
  15. two---> eheueh blogu kurarken çok düşünüldü ismi:))

    YanıtlaSil
  16. Amin---> biz çok beğendik, annem de aldı tarifini:)

    YanıtlaSil
  17. bensiz ?

    bence esinin yedigi cok ayri bir renk katmis, cok seker olmus : )

    YanıtlaSil
  18. valla nası özendim belli değil :)
    zaten mutsuzluğumu bahane ederek yiyorum da yiyorum :)
    eline sağlık, çoktan bitmiştir ama afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
  19. Lô - Lâ---> ben sen yokken sana da gönderdim maille daha doğrusu friend connectle, ama ulaşmadı sanırım.

    yedi işte yapacak bir şey yoktu:))afiyet olsun ona:)

    YanıtlaSil
  20. kuccukkurba---> sen de yap çok kolay hemencik oluyor:) hem tatlı iyi gelir, ama çok yeme sonra şişmanlarsın:))sağ ol;)

    YanıtlaSil
  21. aaah chupum gelmedi ki .. tuh ya ..

    senin mail gozukuyor mu .. bi bakem bella : )

    YanıtlaSil
  22. Lô - Lâ---> bilmiyorum ben gönderince dedi ki size karşı taraf cevap verirse benim mailme gelecekmiş dedi, olsun gönüller bir olsun:))

    YanıtlaSil
  23. Ellerine sağlık,nefis görünüyor:)

    YanıtlaSil
  24. pembe kekik---> teşekkür ederim:)) pembe kekik tam istediğim gibi çekemedim resimlerini ama:))

    YanıtlaSil
  25. Yaptım bugünn :) sanırım güzel oldu, çünkü herkes begendi :)

    Birde ben azcık kakao kattım karıştırırken :)

    YanıtlaSil
  26. Aslı---> afiyet olsun, kakaolu cocostar gibi olmuştur o :)))

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Evde Ekşimek Yapımı

Bu hafta sonu kuzenimin nişanı nedeniyle halamdaydım. Halam, o hengame içerisinde sütü kaynatamadığı için sütü bozulmuş. Halam da bozulan sütü dökmek yerine, ekşimek yapıp değerlendirdi. Ben kapalı süt kullanıyorum ama bu fikri bilmeyenler için paylaşmak istedim.

Yapılışı: Bozulan süt kaynatılır. Arzuya göre içerisine yoğurt eklenir. Dibe çöken karışım, soğuduktan sonra, ince bir tülbente konularak süzülmesi beklenir ve ekşimek kullanıma hazır hale gelir. Loru, ister tatlı yapın, ister börek içi, isterseniz de kahvaltılarda bir peynir çeşidi olarak kullanabilirsiniz. Süzülen suyundan börek de yapılıyormuş, onuda öğrenip yazarım sizlere.
Afiyet Olsun.

Şeker Portakalı (MİM)

Şeker Portakalı, işte beni çocukluğumda en çok etkileyen kitap. Jose Mauro De Vasconcelos'un yazmış olduğu, Şeker Portakalı. Tam iki kez okudum bu kitabı ve ikisinde de kitap bitinceye kadar ağladım. O kadar üzülmüştüm ki kitap kahramanı küçük Zeze'ye, günlerce aklımdan çıkmadı.
Zeze maddi durumu iyi olmayan bir ailenin çocuğuydu. İstediği çoğu şeye sahip olamayan bu çocuk, aynı zamanda çok da yaramazdı. (Özellikle Noel de sahip olamadığı hediye kısmında resmen hıçkıra hıçkıra ağlamıştım, dün gibi hatırlıyorum.) Zehir gibi akıllı olan bu çocuk, sürekli Edmundo dayısıyla görüşür ve ondan bir şeyler öğrenirdi. Ailesi, geç de olsa ondaki bu öğrenme isteğini fark etti ve okula yazdırdı. Okulda hiç yaramazlık yapmıyordu ve öğretmeninin en çok sevdiği öğrenci olmayı başarmıştı. 
Zeze ve ailesi taşınmak zorunda kaldılar.  Zeze'ye dayısından ve mahallesinden ayrılmak çok ama çok zor gelmişdi.  Zeze, taşındıkları küçük evin arkasındaki, dikensiz şeker portakalı fidanı kendine arkadaş…

KUŞLARIN GİZLİ KATİLİ:SAKIZ

Bir kaç gündür facebookta dolaşan bu habere, çok üzüldüm paylaşayım istedim. Atmayalım artık sakızlarımızı başı boş sokağa, hatta hiç bişeyi atmayalım, çöp tenekesi koymuşlar her köşe başına değil mi?

KUŞ ÖLÜMLERİ'nin en büyük sebeplerinden birisinin çiğnendikten sonra sokağa atılan SAKIZLAR olduğunu biliyormuydunuz..? Çünkü kuşlar bu sakızları ekmek parçası zannederek yemeye kalkışıyor,ancak ağızlarına yapışan ve gagalarını bir daha açmalarına imkan vermeyen sakızlar yüzünden açlık ve susuzluktan ölüyorlarmış..