Ana içeriğe atla

Çok Okumam Lazım Çoooook

Rekabet her yerde... yazımda Sevgili Gul/İnn benden elimde olan kitapların listesini istemişti. İşte benim kitaplarım.


HOMEROS-İLYADA: Şu an okuduğum kitap budur. Çanakkale gezimiz sırasında, Troya Destan'ını çok merak etmiştim ve internetteki araştırmalarım sonucunda en iyi öğrenebileceğim kaynağın bu olduğu sonucuna vardım. Bu edebi eserin farklı bir anlatım dili var ve destan olduğu için herkes okuyamayabilir, ağır gelebilir yada sıkılabilir. Ben ciddi kitap okuyan biri olarak zorlandığımı itiraf etmek istiyorum. Sıkılmadım ama belli bir müddet sonra okuyamıyorum, yoruluyorum. Kitabı bitirince, Akhalarla Troyalıların masalsı destanı hakkında, daha detaylı bir yazı yazacağım.

LİSTEMDEKİLER:

Tarihteki En Büyük Sırrın Açığa Çıkışı / İsa Yazmaları - Michael Baigent
Abdülhamitin Hatıra Defteri-Sultan Abdülhamit
Fatih Sultan Mehmet-Devrim Altay
Sadece Aptallar Sekiz Saat Uyur-Erdal Demirkıran
Roverandom-J.R.R. Tolkien
Limon Ağacı-Sandy Tolan
Kurtlar İmparatorluğu- Jean-Christophe Grangé
Deccal-Friedrich Nietzsche
Sonsuzluğun Mesajı-Marlo Morgan
Mahir Çayan-Yılmaz Okay
Aklından Bir Sayı Tut-John Verdon
Bir Dava İki Devrimci-Hüseyin Turhan
Gül Kokulu Tezek-Tanzer Ünal
"Miş Gibi" Yaşamlar-Doğan Cüceloğlu
YENİDEN İnsan İnsana-Doğan Cüceloğlu
Gregor ve Gri Kehanet / Yeraltı Günlükleri-1- Suzanne Collins
Gregor ve Felaket Kehaneti / Yeraltı Günlükleri-2-Suzanne Collins
İbrahim-Salih Aksoy
Cumhuriyeti Kuran Mason Kadroları-Halil Aydoğan
12. Gezegen-Zecharia Sitchin
İsim, Şehir, Hayvan-Yılmaz Özdil

Birde Listemde Olup da Elimde olmayanlar Var

Kürk Mantolu Madonna-Sabahattin Ali
Parfümün Dansı-Tom Robbins
Yusuf ile Züleyha-Prof. Dr. Nazan Bekiroğlu
Hakan Günday-AZ
Hakan Günday-Kinyas ve Kayra
İnci Küpeli Kız-Tracy Chevalier (Lô - Lâ'nın tavisyesi)
Piedra Irmaginin Kıyısında oturdum Ağladım-Paulo Coelho (Lô - Lâ'nın tavisyesi)
July'in İnsanları-Nadine Gordimer(Lô - Lâ'nın tavisyesi)
Utanç-J. M. Coetzee(Lô - Lâ'nın tavisyesi)

YARIM BIRAKTIKLARIM: Pek kitap yarım bırakmam aslında, sıkılsam da devamını getiririm ama işte devamını getiremediklerim.


S*ktir Et & Hayatta Hiçbir Şey Senden Önemli Değil-John C. Parkin: Zaten küfür etmem, kişisel gelişimi de sevmem, o zaman benim neyime bu kitap? Kardeşim almış o da yarım bırakmış, belki sen okursun diye bana verdi, ben de okuyamadım!

Baraka & "Trajedinin Sonsuzlukta Buluştuğu Yer"-William P.: Bu kitap işte çok satıyor diye aldığım kitaplardan biri, ama benim inançlarımla tamamen ters düşen bir kitap, yarısından ileriye gidemedim.

Sinestezya-Jeffrey Moore: Bu kitabı bitiremedim, ama bitireceğim, benim ilgimi çeken hastalıklardan biri olan Alzheimer' anlatıyor. Neden bıraktın derseniz, kafamın daha boş olduğu bir zamanda okuyacağım.

Benim yarım bıraktığım kitaplar, tamamen benim kendi tercihim nedeniyle yarım bırakılmıştır, benim sevmediğim bir kitabı başka biri çok sevebilir, sırf bu yüzden kendi sevmediğim kitapları blogumda tanıtmıyorum.

Yorumlar

  1. nazan bekrioğlu'nun anlatım dilini ben seviyorum bir an önce oku sende derim..bu listeden bikaçtane bende kendi listeme alayım :)

    YanıtlaSil
  2. bu listeden sadece nazan bekiroğlu ile sabahattin aliyi okumuşum, ikiside harikadır, türk yazarlardan en çok beğendiğim ve tek okuduğum nazan bekiroğludur,

    YanıtlaSil
  3. Gul/İnn--->tamamdır Nazan Bekiroğlu'nu biraz öne alayım o zaman:))

    YanıtlaSil
  4. Dürr-i Yekta---> Nazan Bekiroğlu'nu daha da merak ettim şimdi:)

    YanıtlaSil
  5. Hepsini okumak istiyorum, hayat kısa geliyor okumak istediğim kitaplara bakınca.

    YanıtlaSil
  6. Salam olsun!
    Deccal-Friedrich Nietzsche---mene cox maraqlidir...Bu kitab haqda melumat verseniz cox yaxshi olar...

    YanıtlaSil
  7. Aslısın---> hayat okumak istediğimiz kitaplar için de çok kısa arkadaşım haklısın:(

    YanıtlaSil
  8. Amin--->okur okumaz aktarırım kendi düşüncelerimi:)

    YanıtlaSil
  9. Gerçekten yararlı kitaplar okuduğunuzu düşünüyorum.Lakin kütüphaneniz de,bir de jack london eseri olsa kötü olmazdı.Eğer kendisini okumadıysanız,martin eden adlı kitabını tavsiye ederim.Pişman olmazsınız emin olun.

    Bu arada Friedrich Nietzsche'nin deccal eserinin ana teması hristiyanlığı yermek şeklindir.Ve malesef yine o meşhur klişe "tanrı öldü" bu eserde dolaylı olsada yüzünüzde patlayacaktır.Felsefeye doyacak lakin sağlam bir itikadınız yoksa belkide zamanla,azılı bir agnostik olacaksınız.

    Friedrich Nietzsche'yi ilkez okuyacaksanız "şen bilim" adlı kitabı ile başlayın.Nacizane tavsiyem. :)

    YanıtlaSil
  10. Âwdil---> Teşekkür ederim, genellikle yararlı bir şeyler okumayı tercih ediyorum, kafa dağıtmak için okuyacaksam da zekice kurgulanmış kitapları seçmeye çalışıyorum, ama zaman zaman elimde olmadan boş kitaplarda okuyorum, kaçınılmaz olarak.

    Bahsetmiş olduğunuz yazarı ve kitabı daha önce hiç duymamıştım, bu konuyu değerlendireceğim:) ayrıca yeni önerilere de her zaman açığım:)

    Friedrich Nietzsche'nin inancın sınırlarını zorladığını biliyorum ama felsefe konusunda kendisine hayranım:) daha önce kitap bazında olmasa da okumuşluğum var, "şen bilim" adlı kitabını okumadım bu da değerlendirilecek:)

    İnanç konusunda da bu konuyu oldukça uzun zaman önce hallettim, bazı şeyler çok düşünmeye gelmiyor, olduğu gibi kabullenmek gerek:) tabi yinede düşünmeden edemediğim zamanlar olmuyor değil...

    YanıtlaSil
  11. Jack london benim yabancı yazarlar arasında yegane okuduğum tek yazardır diyebilirim.Hele bir de kalabalık bir arka sokak çocuğu iseniz,eserlerine bağlanmanız işten bile değildir.Farklı bir anlatım biçimi vardır.İnsanın içine işleyen bi psikoloji diyelim.

    Nice okuyun tabi,lakin kant'ın orta çağ metafiziğini,ve spencer'in çevrilen bir kaç eserini okumadan yapacağınız okumalar kafanızı karıştırabilir.

    Örneğin,düz yazı ustası cemil meriç gibi bir üstadı okumaya jürnaller eserinden başlayan kişi 50. Sayfaya gelmeden kitabı duvarat atar.Çünkü okuduğu kitap yazarın kendini zorlayan kitaplarından biridir.Halbuki yazarın bu ülke veya ummandan uygarlığa adlı eserinden başlasaydı bu ön hazırlık ile yazarı anlaması dahada kolay olacaktı.

    Yani ilköğretim 3. Sınıfa giden bir insanın 5. Sınıf motifli bir temayı anlamaması normaldir.

    Siz deccalı okuyun,eminim faydalı olacaktır,lakin sıkılmadan bitirebilirseniz tabi. :)

    YanıtlaSil
  12. güzel bir kitaplık keyifli okumalar...

    YanıtlaSil
  13. Âwdil---> Nietzsche'yi okumaya şen bilim" adlı kitabından başlamaya karar verdim. Çünkü tecrübeli birinin tecrübelerine daima güvenirim:) sonuçta Nietzsche'yi seviyorum, her türlü okurum ama keyif alarak, sindirerek okumak daha önemli:)

    Jack london'ı duymamış olduğuma üzüldüm, ben kalabalık bir site çocuğuyum, çocukluğumu doya doya yaşamış olanlardan:) seveceğime eminim:)

    YanıtlaSil
  14. mine---> çok teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil
  15. Kişisel gelişim kitaplarını sevmeyen birini görmek çok güzel :) hiç okumam. Jack London'ı bende çok severim, tavsiye edilesidir..

    YanıtlaSil
  16. Aslı---> sevmiyorum cidden, çok sıkılıyorum:) Jack London nasıl duymadım hayret:(

    YanıtlaSil
  17. Zaman kaybetmeden london'un martin eden adlı eserin okuyun.Beğenirseniz bir kaç eserini daha tavsiye ederim.

    Kalabalık arka sokak,benzetmesini hani belki gecekonduda yetişmiş olabilme ihtimaline binaen kullandım.Zira yazar tam bir arka sokak ahlakçısıda. :)Zaman kaybetmeden london'un martin eden adlı eserin okuyun.Beğenirseniz bir kaç eserini daha tavsiye ederim.

    Kalabalık arka sokak,benzetmesini hani belki gecekonduda yetişmiş olabilme ihtimaline binaen kullandım.Zira yazar tam bir arka sokak ahlakçısıda. :)

    YanıtlaSil
  18. Zaman kaybetmeden london'un martin eden adlı eserin okuyun.Beğenirseniz bir kaç eserini daha tavsiye ederim.

    Kalabalık arka sokak,benzetmesini hani belki gecekonduda yetişmiş olabilme ihtimaline binaen kullandım.Zira yazar tam bir arka sokak ahlakçısıda. :)Zaman kaybetmeden london'un martin eden adlı eserin okuyun.Beğenirseniz bir kaç eserini daha tavsiye ederim.

    Kalabalık arka sokak,benzetmesini hani belki gecekonduda yetişmiş olabilme ihtimaline binaen kullandım.Zira yazar tam bir arka sokak ahlakçısıda. :)

    YanıtlaSil
  19. Âwdil---> edinebildiğim kadar kısa süre içerisinde bu kitabı kütüphaneme ekleyeceğim, okur okumaz da sizinle iletişime geçeceğim:) gecekonduya gelince, dediğim gibi bir site çocuğuyum. ama en çok özlemini çektiğim ise köyümün olmayışıdır:(

    YanıtlaSil
  20. Olmayışı şu lahza itibari ile pekte mühimd değil.Nitekim şimdi betonarmeler köyü,köylüyü ve kırsal yüreklerin sihirli iffetini yok etmiş durumda.

    YanıtlaSil
  21. Âwdil---> Ben küçükken herkes köyüne giderdi, biz apartmana tıkılırdık, köyden insanlara taze taze meyve sebzeler gelirdi biz pazardan alırıdık:( ama şu an itibariyle köylerinde pek şehirden farkı kalmadı haklısınız!

    YanıtlaSil
  22. Çocukluğum gecekondu mahallelerinde geçtiği için apartman hayatını çok sonradan öğrendim.Dediğiniz gibi doğallıktan uzak bir yaşam.

    Umarım bir gün,köy hayatını tadarsınız.Çocukluğum gecekondu mahallelerinde geçtiği için apartman hayatını çok sonradan öğrendim.Dediğiniz gibi doğallıktan uzak bir yaşam.

    Umarım bir gün,köy hayatını tadarsınız.

    YanıtlaSil
  23. senin listen de hatırı sayılır miktardaymış :)

    YanıtlaSil
  24. neyseki içlerinden bazıları okundu:))

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Evde Ekşimek Yapımı

Bu hafta sonu kuzenimin nişanı nedeniyle halamdaydım. Halam, o hengame içerisinde sütü kaynatamadığı için sütü bozulmuş. Halam da bozulan sütü dökmek yerine, ekşimek yapıp değerlendirdi. Ben kapalı süt kullanıyorum ama bu fikri bilmeyenler için paylaşmak istedim.

Yapılışı: Bozulan süt kaynatılır. Arzuya göre içerisine yoğurt eklenir. Dibe çöken karışım, soğuduktan sonra, ince bir tülbente konularak süzülmesi beklenir ve ekşimek kullanıma hazır hale gelir. Loru, ister tatlı yapın, ister börek içi, isterseniz de kahvaltılarda bir peynir çeşidi olarak kullanabilirsiniz. Süzülen suyundan börek de yapılıyormuş, onuda öğrenip yazarım sizlere.
Afiyet Olsun.

Şeker Portakalı (MİM)

Şeker Portakalı, işte beni çocukluğumda en çok etkileyen kitap. Jose Mauro De Vasconcelos'un yazmış olduğu, Şeker Portakalı. Tam iki kez okudum bu kitabı ve ikisinde de kitap bitinceye kadar ağladım. O kadar üzülmüştüm ki kitap kahramanı küçük Zeze'ye, günlerce aklımdan çıkmadı.
Zeze maddi durumu iyi olmayan bir ailenin çocuğuydu. İstediği çoğu şeye sahip olamayan bu çocuk, aynı zamanda çok da yaramazdı. (Özellikle Noel de sahip olamadığı hediye kısmında resmen hıçkıra hıçkıra ağlamıştım, dün gibi hatırlıyorum.) Zehir gibi akıllı olan bu çocuk, sürekli Edmundo dayısıyla görüşür ve ondan bir şeyler öğrenirdi. Ailesi, geç de olsa ondaki bu öğrenme isteğini fark etti ve okula yazdırdı. Okulda hiç yaramazlık yapmıyordu ve öğretmeninin en çok sevdiği öğrenci olmayı başarmıştı. 
Zeze ve ailesi taşınmak zorunda kaldılar.  Zeze'ye dayısından ve mahallesinden ayrılmak çok ama çok zor gelmişdi.  Zeze, taşındıkları küçük evin arkasındaki, dikensiz şeker portakalı fidanı kendine arkadaş…

KUŞLARIN GİZLİ KATİLİ:SAKIZ

Bir kaç gündür facebookta dolaşan bu habere, çok üzüldüm paylaşayım istedim. Atmayalım artık sakızlarımızı başı boş sokağa, hatta hiç bişeyi atmayalım, çöp tenekesi koymuşlar her köşe başına değil mi?

KUŞ ÖLÜMLERİ'nin en büyük sebeplerinden birisinin çiğnendikten sonra sokağa atılan SAKIZLAR olduğunu biliyormuydunuz..? Çünkü kuşlar bu sakızları ekmek parçası zannederek yemeye kalkışıyor,ancak ağızlarına yapışan ve gagalarını bir daha açmalarına imkan vermeyen sakızlar yüzünden açlık ve susuzluktan ölüyorlarmış..