Ana içeriğe atla

Türküm Ben: Tanısam da tanımasam da!


Size tek bir soru soracağım? Türklerden başka yabancı bir ülkede karşılaştığı kendi ülkesinin vatandaşı ile yıllık ahbapmış gibi davranabilen başka bir millet var mı?

Bundan 3-4  ay önce bir geziye gitmiştik, gezi grubumuzda bir de Japon turist vardı. Gezi programı dahilinde gezerken, grup içerisindeki tek yabancı olması nedeniyle herkes Japon turistle bir iki kelam ediyordu. Maksat yabancı hissetmesin kendini : ) Gezi grubunun toplanmasını beklerken, bir otobüs yanaştı yanımıza, ve içerisinden Japon kafile indi. Bizim grup hemen heyecanlandı, hata bir arkadaş gidip, turist arkadaşı buldu ve kafileyi gösterdi. Bizim Japon ne yaptı dersiniz? " hımm iyiymiş" dedi, hiç oralı bile olmadı. Oysa biz gidip konuşmasını, nereden geldin, ne kadar kalacaksın, nerede kalıyorsun diye hoş beş etmesini beklemiştik.  Resmen dumur olduk,  bildiğiniz ağzımız bir karış açık kaldı. 

Şimdi düşünüyorum da, Japon olmaları, o otobüsteki insanları iyi insanlar haline mi getiriyor?  neden tanımadığı insanlarla yüz göz olsun ki? ve işin tam bu noktasında iki gün önce  blogunu severek takip ettiğim Aslısın'ın yazısında okuduğum bir cümle geldi aklıma. "Nedir bu ait olma zayıflığımız, benzerlerimizi bulup onlarla beraber olmaya, onları kayırmaya olan hasretimiz?" nasıl da doğru? Yıllardır kimliğimizden uzaklaştırıyorlar bizi  yok etmeye, parçalamaya çalışıyorlar biz de çareyi bir şeylere ait olup, tutunmakta buluyoruz sanırım.

Kaynak göstermeme izin verdiği için Aslısın'a ve bu olayı aklıma getiren yurt dışında yaşayan Türkler ile ilgili yazısı için Sevgili Lô - Lâ 'ya teşekkürler.

Unutmadan, milletler çok farklı ama Türk her yerde Türk! :)

Yorumlar

  1. bence bu kesinlikle bize özgü bir durum :)) doğrusu ben başka bir millet için bu durumu görmedim duymadım :))

    YanıtlaSil
  2. kesinlikle türk heryerde türk'tür..bi yandan kötü illa bi benzer bulma çabalarımız ama böyleyiz biz,anlaması güç ama bi o kadarda içten bi millet..tam çılgın türkler dedikleri gibi :)

    YanıtlaSil
  3. seviyorum ben bu halimizi, ne güzel milletiz işte yaban ellerde birbirimize yaban kalırsak ne olur halimiz :))

    YanıtlaSil
  4. Guzel paylasim olmus ellerine klavyene saglik .. : )

    Burada da ilk sorduklari, hemserim memleket nireee. bunun sicakkanlilikla alakadar bir sey oldugunu dusunmuyorum, bence bas baya merak ve maydanozluk .

    yabancilar bizim tabirimiz ile 'cool' takiliyor dolayisiyla gozumuzde daha matah oluyor. bizler ise br tebessumle hemen kopruden atlama boyutuna geliyoruz..

    bak o japona yuz vermeseydiniz nasilda roller degisiyordu .. ama yok 'sicakkanli' ve 'misafirperestiz' ya .. birazda baskalari bize sicak ve misafirperest davransin ..

    YanıtlaSil
  5. emine---> bence de bu durum tamamen bize özgü bir durum:))

    Gul/İnn--->bir çok anlaşılmaz bize özgü tavırlarımız var, 40 metre öteden ben Türk'üm diye bağırıyoruz resmen:)) İçten olduğumuz doğru ama yavaş yavaş bu içtenlik yerini iki yüzlülük alıyor, ama temiz saf insanımız hep temiz:)

    Dürr-i Yekta---> Türk her yerde Türk dedim ya:) böyleyiz biz:))

    Lô - Lâ---> teşekkür ederim, merakta bizim başlıca özelliklerimizden, bizden daha meraklı bir millet var mı bilmiyorum:)

    yabancıların bizim gözümüzde matah göründüklerinin farkındayım. Misafirperverlik başka ama biz bu durumu abartıyoruz nedense onları gözümüzde büyütüyoruz. Herkese aynı davranmalı insan insandır! Milliyetiyle insanlığından bir şey kaybetmez ya da insanlığına bir şey katmaz!

    YanıtlaSil
  6. biz kendi insanımıza yabancılardan daha kötü davranıyoruz ve ayrıca teşekkür etmesi gereken benim ve teşekkür ederim, beğendiğin ve paylaştığın için arkadaşım.

    YanıtlaSil
  7. @ colorful - nopes .. herseyin en tuhafi bizde : ))

    YanıtlaSil
  8. Aslısın---> kesinlikle haklısın, sanki onlar insan da biz ikinci kalite insanız! rica ederim arkadaşım gerçekten çok vurucu bir cümleydi:)

    ahmedov--->çılgınız tabi ki:)))

    hüzün insanı---> çok garip bir milletiz gerçekten:))

    YanıtlaSil
  9. Turkun Türk'ten başka dostu yoktur o yüzden böyle davranıyoruz herhalde

    YanıtlaSil
  10. Adsız---> Türkün Türk'ten başka dostu yok doğru! Ama biz yabancılara kendi vatandaşlarımıza davrandığımızdan daha düzgün davranıyoruz bunu nasıl açıklayacaksınız?

    YanıtlaSil
  11. Bu cox dolasiq bir durum...mehriban olmaq yaxshi...

    YanıtlaSil
  12. Amin---> haklısın gerçekten çok karışık ve tamamen bize özgü bir durum:) tabi ki seveceniz tüm insanlara karşı:)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Evde Ekşimek Yapımı

Bu hafta sonu kuzenimin nişanı nedeniyle halamdaydım. Halam, o hengame içerisinde sütü kaynatamadığı için sütü bozulmuş. Halam da bozulan sütü dökmek yerine, ekşimek yapıp değerlendirdi. Ben kapalı süt kullanıyorum ama bu fikri bilmeyenler için paylaşmak istedim.

Yapılışı: Bozulan süt kaynatılır. Arzuya göre içerisine yoğurt eklenir. Dibe çöken karışım, soğuduktan sonra, ince bir tülbente konularak süzülmesi beklenir ve ekşimek kullanıma hazır hale gelir. Loru, ister tatlı yapın, ister börek içi, isterseniz de kahvaltılarda bir peynir çeşidi olarak kullanabilirsiniz. Süzülen suyundan börek de yapılıyormuş, onuda öğrenip yazarım sizlere.
Afiyet Olsun.

Şeker Portakalı (MİM)

Şeker Portakalı, işte beni çocukluğumda en çok etkileyen kitap. Jose Mauro De Vasconcelos'un yazmış olduğu, Şeker Portakalı. Tam iki kez okudum bu kitabı ve ikisinde de kitap bitinceye kadar ağladım. O kadar üzülmüştüm ki kitap kahramanı küçük Zeze'ye, günlerce aklımdan çıkmadı.
Zeze maddi durumu iyi olmayan bir ailenin çocuğuydu. İstediği çoğu şeye sahip olamayan bu çocuk, aynı zamanda çok da yaramazdı. (Özellikle Noel de sahip olamadığı hediye kısmında resmen hıçkıra hıçkıra ağlamıştım, dün gibi hatırlıyorum.) Zehir gibi akıllı olan bu çocuk, sürekli Edmundo dayısıyla görüşür ve ondan bir şeyler öğrenirdi. Ailesi, geç de olsa ondaki bu öğrenme isteğini fark etti ve okula yazdırdı. Okulda hiç yaramazlık yapmıyordu ve öğretmeninin en çok sevdiği öğrenci olmayı başarmıştı. 
Zeze ve ailesi taşınmak zorunda kaldılar.  Zeze'ye dayısından ve mahallesinden ayrılmak çok ama çok zor gelmişdi.  Zeze, taşındıkları küçük evin arkasındaki, dikensiz şeker portakalı fidanı kendine arkadaş…

KUŞLARIN GİZLİ KATİLİ:SAKIZ

Bir kaç gündür facebookta dolaşan bu habere, çok üzüldüm paylaşayım istedim. Atmayalım artık sakızlarımızı başı boş sokağa, hatta hiç bişeyi atmayalım, çöp tenekesi koymuşlar her köşe başına değil mi?

KUŞ ÖLÜMLERİ'nin en büyük sebeplerinden birisinin çiğnendikten sonra sokağa atılan SAKIZLAR olduğunu biliyormuydunuz..? Çünkü kuşlar bu sakızları ekmek parçası zannederek yemeye kalkışıyor,ancak ağızlarına yapışan ve gagalarını bir daha açmalarına imkan vermeyen sakızlar yüzünden açlık ve susuzluktan ölüyorlarmış..