26 Ağustos 2011 Cuma

Rekabet her yerde...

Yıllardır, bir çok insan bir şeyler yazıyor, çiziyor. Kimi yazılar zamana yenilip, kayboluyor, kimi ise tüm inatçılığıyla günümüzde bile ayakta dimdik duruyor. Yeni yazılanların bazılarının şişirilen havaları çabucak sönerken, kalanların gelecekte tüm sağlamlığıyla ayakta duracağı, bugün attığı temelden belli oluyor. 

İnsan oğlu kendini anlatmanın yolunu , "Söz uçar, yazı kalır" misali bir şeyler yazmakta görüyor sanırım.  Yıllar, yıllar, yıllar... düşünsenize milyonlarca hikaye, belge, doküman, roman, şiir... Okumaya kalksam, ömrüm yetmez. İşte bu yüzden benim için kitap seçmek önemli. Bana faydalı olabilecek, hayatıma bir şeyler katabilecek kitapları seçmeye çalışıyorum. Bazen kafa dağıtmak içinde okuyorum ama o kitapların da zekice kurgulanmış olmasını istiyorum. İstiyorum çünkü bakış açımı değiştirsin, hayatıma farklı bir yön versin. Ama kitap seçmek eskisi gibi kolay değil benim için! Günümüzde bazı yazarların reklamları öyle bir yapılıyor ki, ister istemez okumayacağım kitapları okumak zorunda kalabiliyorum. Yada bu kitabın çok reklamı yapıldı diye, çok güzel kitaplardan kendimi mahrum bıraktığım da oluyor. Ne diyebilirim ki pazar büyüdükçe, rekabet artıyor! Rekabet de, reklamları devreye sokuyor! Reklamlarsa dev bir silah! Keyifli okumalar... Keyif mi bıraktın bizde demeyin ama:))

26 yorum:

  1. Ben reklamlardan çok kitabin içeriğine bakıyorum..İlk önce en az 7-8 sayfa okuyorum..Eğer okumaya devam etmek istersem alırım..Günümüz yazarlarının hiç kitaplarını okumadım..Elif Şafak mesela , hiç bir kitabını okumadım..Birisi illa bunu beğen derse o şeyin değeri kalmaz..Fazla reklamın sonucu bende böyle etki yaratıyor..

    YanıtlaSil
  2. MÜTEMADİYEN---> kesinlikle katılıyorum sana, ama ben reklamların etkisinde kalıp okuduğum bazı kitaplar var maalesef. Benim kitap seçme yöntemin ise kitapların arkasındaki özeti ve online kitap sitelerindeki yorumları okumak ve sevdiğim insanların tavsiyelerine uymaktan geçiyor. İlk - sayfa okuyup da alışamadığım ama sonrasında çok sevdiğim kitaplar olabiliyor:)

    YanıtlaSil
  3. ilgginc degil mi, insanlari daha cok okumaya tesvik edeceklerine daha da sogutuyorlar. bende gelemiyorum oyle reklam olayina, almiyorum ozaman. zaten tr'ce okuma konusunda spastik bir yonum var, hal oyle olunca iyice soguyorum . zorlasiyor ve daraliyor kitap secme ozgurlugu ve alani ..

    guzel bir konu bu arada .. : )

    YanıtlaSil
  4. Bu yazı bana Elif Şafak'ı ve son günlerde reklamlar sayesinde moda olan İskender romanını hatırlattı. Elif Şafak'ı sevebilirdim bu kadar popüler olmasaydı :)

    YanıtlaSil
  5. reklam güzel bir şey,rekabetin ön koşulu.ama şişirilmiş reklamlar can sıkıcı.haklısın. özellikle edebiyat ve müzikte çok rahatsız edici.rekabet güzel,canlılık ve yaratıcılık demek.zaten hayat dediğimiz de oksijen ile karbondioksitin rekabeti değil mi.

    kitap seçmek çok önemli cidden,yazar seçmekle başlıyorum ben ilk önce, yazarı tanımak için okuyorum deneblir aslında. bir yazarın kitaplarını kronolojik olarak okumayı seviyorum bu yazardaki ilerlemeyi ya da değişimi görmemi de sağlıyor,bunu seviyorum ama her yazar için yapmıyorum.özel yazarlar için.

    öyle işte:)

    YanıtlaSil
  6. hiç bir sektörde reklam gözardı edilemez..ilk anda etkileyebilir ama sonrası kişisel tercihe kalıyor..atı alan üsküdarı geçmiş olabilir tabi bu sayede ama ben yine de dayatmalara meydan okunabileceği ve hatta okunduğu düşündesindeyim..
    en azından kitaplar için böyle :)

    YanıtlaSil
  7. Reklamların etkisi tartışılamaz tabii. İyi ya da kötü, her nasıl yapılırsa yapılsın. İnsan eleştirmek adına okumak istiyor bu şekilde.
    Ama direnmek ve arkadaş tavsiyesiyle falan okumak gerekir ya da özetine göz atıp içerik ile ilgili bilgi edinerek..

    YanıtlaSil
  8. Lô - Lâ---> bu konu üzerinde epeydir düşünüyordum kısmet bu güneymiş:)

    hele birde kitap kötü çıkarsa, o zaman verdiğin paraya mı yanarsın, yoksa okuduğun zamana mı?:)) bende gıcık oluyorum, çok reklam yapılınca sabun köpüğü gibi geliyor:)

    YanıtlaSil
  9. eeyore---> özel olarak herhangi birine yazmadım:) ama İskender'i bende çok duyuyorum bu aralar, hatta Elif Şafak'ı çok duyuyorum:) okur muyum İskender'i bilmiyorum ama bende bir merak uyandırdı şahsen. Zaten elimde şuan okuyacağım 25 civarında kitap var kısmet:)

    YanıtlaSil
  10. temerrüt---> yeni olan şeyleri görmemiz bilmemiz için reklam tabi ki gerekli, reklam olmasın demiyorum ki ben zaten:) içi boş şeyleri sanki çok matah bir şeymiş gibi şişirip bizi kandırmalarına kızıyorum...

    eğer bir yazarı beğendiysem yazarın kitapları arasında ki gelişimi/gerilemeyi takip etmeyi ben de çok seviyorum:) ama asla aynı yazarın kitabını ve aynı türde kitapları üst üste okumam :)

    YanıtlaSil
  11. emine---> ben cidden artık bir kitabı okumadan önce ciddi bir araştırma aşamasından geçiriyorum, ama bazen gazetelerde, dergilerde falan görünce ister istemez aklım kaymıyor değil:) bu durumun önüne de şöyle geçiyorum, kitabın tanıtımından etkilensem bile bekliyorum insanlar biraz okusunlar yorum yapsınlar diye, tabi bazen renkler ve zevkler tutmuyor, ona da yapılacak bir şey yok gibi:)

    YanıtlaSil
  12. Zeugma---> ben de aynen öyle yapmaya başladım son iki senedir:) birde kitap sitelerinde yorumları okuyorum. zaten son iki senedir kitaplarda ki reklam olayı birden çok arttı:)reklamlara gelince çok şey vaadetmemeli bence kandırmamalılar bizi!

    YanıtlaSil
  13. reklamı çok yapılan popüler yazarlardan kesinlikle uzak duruyorum, okumam için içinin dolu olması lazım, malesefki onlarda hep fos çıkıyor.okuduğum vaktemi yanayım, hiçde ucuz olmayan kitap parasınamı yanayım, o yüzden kitaplarımı özenle seçiyorum hem paramın hem vaktimin boşa gitmeyeceği ve bana birşeyler katan kitaplar olmasına dikkat ediyorum.

    YanıtlaSil
  14. bu konu aslında yara gibi bişey..ben tarihi anlatan kitapları çok seviyorum mesela ve kendileride bu ara oldukça popüler..bazen o bu demeden alıyorum eğer ilgimi çekmişse bazen bir isim,bazen bir kitap arkası yazısı,bazen birkaç sayfa..ama sanırım genel anlamda pekde duyarsız kalamamışım popüler olanlara..okunmayı bekleyen 25 kitabım var demişsin rica etsem paylaşırmısın..yada daha önce okuduklarını..göz atmak bilmediğim yazarları keşfetmek isterim :)

    YanıtlaSil
  15. Dürr-i Yekta---> gerçekten can sıkıyor insanın vaktinin ve parasının boşa gitmesi! ikisi de değerli çünkü, hele vakit asla geri gelmiyor! reklamı çok yapılan yazarlardan uzak durmak da kötü bir şey çünkü dolu olanlar da olabiliyor, reklamlar garip bir şey, insanın aklını çeliyor, çare sanırım gerçekten araştırmak:) arada bir kaç kaçak olursa o da diğer kitapların değerini arttırabilir:)

    YanıtlaSil
  16. Gul/İnn---> yara hemde kanayan bir yara mesela okumaya yeni başlayan biri için, içi boş bir okumak, sadece onu okumaktan soğutmaya yarar! Listemi, paylaşırım:) zaten genel olarak kitap paylaşıyorum sitemde, genellikle hakkında kötü düşündüklerimi paylaşmıyorum, çünkü beğenen insanlar çıkıyor onları da kötü etkilemek istemiyorum.

    YanıtlaSil
  17. ben de aynı şekilde Elif Şafak'ı bir kez okumadım , bu gidişle bu tiksinti ile de okumayacağım. Reklamlar o kadar göze batıcı ki... benim seçmeme bile fırsat vermiyorlar. Çok haklısın HerbiRenk

    YanıtlaSil
  18. her kitaptan alacağımız bir şeyler mutlaka vardır. sıranın dışına çıkıp, hiç okumam, hiç tarzım değil dediğim kitaplardan da alıyorum denk geldikçe. istisnai tek tarz pembe dizileri anımsatan kitaplar. isim de verirdim ama bu postun altında bir tartışma başlatmadan sıvışayım.
    :)

    YanıtlaSil
  19. CherrybLossomgirL---> Reklamlar al al al diye soğutuyorlar insanı:(( reklamın iyisi kötüsü olmaz derler ama çok reklam insana tiksinti veriyor:(

    YanıtlaSil
  20. two---> her kitaplardan alacağımız bir şeyler olduğuna katılıyorum, ama çok şey almak varken kendi ufkumu genişletmek varken neden daha azıyla yetineyim diye düşünüyorum! eheueh tartışma konusu yaratmayalım şimdi bayram üstü doğru söylüyorsun:))

    YanıtlaSil
  21. Renklerin en guzeli, su reklamlar ne uzun surdu .. Nerdesin : ))


    Sana simdiden cok ama coook mutlu bayramlar : )))
    Seker canavari oluver lotfen ama cok reca ediyorum haberin olsun : ))

    YanıtlaSil
  22. Lô - Lâ---> bayram telaşesine düştüm blogu ihmal ettim:((

    Sana ve ailene de çok ama çok mutlu bayramlar:)) şeker canavarı olmak istemesem de dayanamıyorum şimdiden başladım bayram çikolatalarını yemeye:))

    YanıtlaSil
  23. afiyet bal seker olsuuun : ))

    kocaman opuyorum seni renklerin en alasi en guzeli .. sizde cifte bayrami en guzel sekilde gecirin ...

    zafer bayraminida es gecmiyorum, gururla kutluyorum. onur duyayarak kutluyorum : ))

    YanıtlaSil
  24. Lô - Lâ---> bende kocaman öpüyorum hüzünlerin en asili:)) evet çifte bayram:)) Nice nice çifte bayramlara inşallah:))

    YanıtlaSil

Göğü Delen Adam

Yaş 35... Yolun yarısı... Son bir senedir eski ve/veya gelişmemiş diye adlandırabileceğimiz uygarlıkların aslında bizden çok daha g...