20 Ağustos 2011 Cumartesi

İç/sel savaşla Harmanlanmış Bir Aşk Öyküsü: Kumral Ada Mavi Tuna



Bir çırpıda ama keyfini çıkara çıkara okuduğum,
ve içime işleyen içten ve sıcak öyküsüyle sanki kitapta anlatılanlara bizzat tanık olduğumu hissettiren,
ve biri en sevdiğim kitap sorduğunda ilk aklıma gelenlerden,
ve bir dönem kızım olursa adını Ada koyarım dedirten... işte böyle bir kitap benim için, Kumral Ada Mavi Tuna.

Toplumsal yaralarımızın izinde, bir adamın yaşadığı içsel savaşın anlatıldığı bu romanın fonunda ise aşk, arkadaşlık, hüzün, sevgi, kıskançlık kısacası hayatın içinden parçalar var. Dört dile çevrilen Kumral Ada Mavi Tuna'nın bence tek sorunu, diğer Buket Uzuner kitapları gibi sonunda "aaa böyle mi bitti?" düşüncesi bırakması. Sanırım bu da yazarın tarzı. Tarzdır Asıl Olan 


Mabel Çikletlerinin, kitapta çok kez adı geçiyor. Kitabı okuduğum zaman tanımıyordum bu çikleti ve çok merak etmiştim. Belki de görmüştüm ama hafızamda kalmamıştı. Algıda seçicilik meselesi:) Şimdi bu arap kadını nerede görsem üç arkadaşım gelir aklıma ve gülümserim:)
Ve kitapta sizi bekleyenler;
İç savaş...
Aşk...
Platonik aşk...
Arkadaşlık...
İstanbul...
İçsel savaş...
Acı...
Ada, Tuna ve Aras...

ve daha neler neler? Keyifli okumalar:)

8 yorum:

  1. bizim türk roman yazarlarına karşı bir önyargım var sanki ortaya çok iyi şeyler çıkartamayacaklarmış gibi geliyor ama bu kitabı merak ettim

    YanıtlaSil
  2. Hoş bir blog buldum. Önceki paylaşımdaki Kinyas ve Kayra' yı başkalarının da okuduğunu görmek ayrıca hoşuma gitti.

    YanıtlaSil
  3. Bella renkler - bunlari listeme ekledim. Bakalim netten alabilcekmiyim .. Ama okuyacagim asikar .. Gracias corazon :))

    YanıtlaSil
  4. Dürr-i Yekta---> evet genel olarak Türk roman yazarlarına karşı bir ön yargımız var ama bence bu konu Türk yazarlarının yeterince tanınmamasından/tanıtılmamasından kaynaklanıyor. Gayet başarılı Türk yazarlarımız da var, benim genel olarak Türk yazar/ yabancı yazar diye bir ayrımımın olmuyor, bence şans vermek gerek;)

    two--->Bir karışılık olmuş sanırım ben henüz Kinyas ve Kayra'yı okumadım:) ama okumayı planladığım kitaplardan, ama ondan da önce AZ'ı okumayı planlıyorum. Ahh o kadar çok okumam gereken kitap var ki... blogumu beğendiğine sevindim:)

    Lô - Lâ---> bakalım alabilecek misin?Alırsın umarım:) senin önerdiğin kitapları da unutmadım, onlar da listemde, ama two'yada dediğim gibi elimde çok kitap var şu an okuyunca paylaşacağım burada zaten senin önerdiğini de belirteceğim:)

    YanıtlaSil
  5. ilk çıktığında alıp okuduğum kitaplardandı uzun zamandan sonra karşılaşmak hoş oldu , teşekkürler : )

    YanıtlaSil
  6. mine---> rica ederim, bende uzun zaman önce okumuştum, geçenlerde aklıma geldi paylaşayım dedim:)

    YanıtlaSil
  7. Shunlar hepsi cox maraqli benim ucun....

    YanıtlaSil
  8. Amin---> gerçekten ilginç bir hikaye:)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...