1 Ağustos 2011 Pazartesi

Brida - Paulo Coelho

Kitapçıda gezinirken gözüme takılan bir kitap Brida. Sıra dışı kitap kapağı hemen merak uyandırdı bende. Yazarının Simyacı'nın Paulo Coelho olması da aslında kitabı seçmemde önemli bir unsur oldu tabiki. Brida, İrlandalı bir kızın bilgiye ve ruh eşine ulaşma öyküsünü anlatıyor. Yazar kitabında; cadılık, büyü, Ay Töresi, Güneş Töresi, reenkarnasyon gibi (benim inancım dışında da olsa) bir çok farklı konuya yer vermiş. 

Kitabı okurken bir çok defa kendimi düşünürken buldum. Beni düşündüren kitapları seviyorum, düşünmek iyi geliyor, bazen içindeyken farkına varamadığım olayları daha net görebiliyorum.

Kitabın içinden beğendiğim bir bölümü sizlerle paylaşmak istedim.

"Babası Brida'ya gidip suyun soğuk olup olmadığına bakmasını söyledi. Brida kıyıya gitti, ayağının başparmağını suya soktu.
'Ayağımı soktum, su soğuk' diye haber verdi.
Babası gelip onu suya atıverdi. Brida önce panikledi, ama sonra babasının yaptığı numaraya kahkahalarla güldü.
Babası 'Su nasıl?' diye sordu.
Brida 'Harika' dedi.
'Tamam bundan sonra bir şeyi öğrenmek istediğin zaman balıklama dalacaksın.' " (Sayfa 84)

8 yorum:

  1. Ben de yazarın bir iki kitabını beğenerek okudum. Tanıtım için teşekkürler. En kısa zamanda alınacaklar arasında....

    YanıtlaSil
  2. Serap---> Rica ederim, umarım beğenirsiniz, Simyacı kadar başarılı değil ama ben sevdim:)

    YanıtlaSil
  3. Renklerin hepisi - piedra irmaginin kiyisinda oturdum agladim adli romani tavsiye uzerine okudum ve gayet basarili buldum. Brida biraz orta seker ancak piedra biraz daha oturmus. Bak bende sana tavsiye ediyorum bella bella belllllaaa :)

    YanıtlaSil
  4. Lô - Lâ---> aldım listeye hüzün çiçeği;) Bende Simyacı kadar başarılı bulmadım ama yinede dediğim gibi içerisinde düşündüren kısımlar vardı, zaman kaybı diyebileceğim bir kitap olmadı o nedenle:) başka tavsiye edebileceğin kitaplar varsa, ben tavsiyelere açığım:))

    YanıtlaSil
  5. Genelde ne tur kitaplar okuyorsun ?
    Yillar once okudugum ve hala etkisinden kurtulamadigim bir kitap - sana gul bahcesi vaad etmedim. Inanilmaz etkilenmistim.

    Atwood'un Alias Grace adli kitabida cok guzeldi .. Gercek bir olaydan esinlenmis ama hos bir sey olmus.

    Gordimer'in July's people ve Coetzee'nin disgrace (utanc) de favorilerimdendeir.

    Nietzsche agladiginda da guel (filmi degmez izlemeye)

    Inci kupeli kiz da degisik
    son olarak parfum kitabida cok hos (gerilim seviyorsun ya bu tam senlik : ))

    YanıtlaSil
  6. Lô - Lâ---> aslında ben her türden okumaya çalışıyorum, ama ard ard okumuyorum sadece mesela siyasi okuyorsam sonra macera okuyorum, sonra tarih okuyorum, sonra bilim kurgu okuyorum bu böyle sürüp gidiyor mesela seri kitapların arasına da mutlaka başka bir kitap alırım:) bir tek kişisel gelişim sevemedim gitti:))

    Nietzsche ağladığındayı okudum ve koku'nun da filmini izledim ama oma niyetim var:) diğer kitap önerilerin için teşekkür ederim:) notlarımı aldım:))

    YanıtlaSil
  7. en guzelide oyle ki .. bende rastgele okurum, oyle secici degilimdir. scifi haric. onu bir sevemedim gitti..

    ricaa ederim ne demek.. okuduktan sonra fikrini paylasirsan sevinirim : )

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...