22 Temmuz 2011 Cuma

Sineklerin Tanrısı

Sineklerin Tanrısı, Nobel Edebiyat Ödüllü İngiliz romancı ve şair William Golding'in 1954 yılında yazdığı alegorik romanıdır. Alegorik; soyut bir düşünceyi simgeler veya figürler ile anlatmaktır. Kitabın en sonunda yer alan Mina Urgan'ın yazısını okuduktan sonra, yazarın bir çok şeyi simgeleştirerek anlatığını, daha net bir biçimde algıladım.

Roman kahramanları altı ila on iki yaş grubu çocuklar, ama bu roman bir çocuk kitabı değil. Kitap bolca şiddet içeriyor hatta son kısımlara doğru şiddet dozunu iyice artırıyor. Kitabı okuduktan sonra belkide hepimizin aklının köşesinde olan  "Çoçuklar masumdur" anlayışı değişecek. Ve başımız sıkıldığımızda söylediğimiz "ah keşke çocuk olsaydım" kelimesi daha az söylenecek. İnsan insandır, çocuk da olsa konu "liderlikse" yapılamayacak yoktur.

Özgün adı Lord of the Flies olan roman, bazı yayın evleri tarafından İşte Bizim Dünya adıyla da yayımlanmıştır.

NOT: Bütün çocuklar kötüdür demek istemiyorum, başı boş çocukların yapamayacağı yok demek istiyorum. Önemli olan çocuklara verilen eğitim:)

6 yorum:

  1. Bilmezdim boyle bir kitabin oldugunu...

    YanıtlaSil
  2. Aminn---> bende bilmiyordum daha önce, zaten okumadığım o kadar çok kitap var ki, ve okumak istediğim...

    YanıtlaSil
  3. tanri kismini sanri olarak okumusum, daha bir ilginc gelmisti .. bu baslikta ilginc tabii : )

    YanıtlaSil
  4. Lô - Lâ---> aslında kitabın içerisinde gerçekten bir sanrı durumu var:)

    YanıtlaSil
  5. ilginç bir kitaba benziyor.Çocuklarla iç içe olduğum için bazılarının gerçekten kötü olabildiğini biliyorum.Büyüdükçe bunun dozu artıyo tabiki.

    YanıtlaSil
  6. huyumkurusun---> tabi en iyi bilenlerdensindir bence de:)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...