14 Temmuz 2011 Perşembe

Hayattaki Anlam Yükü


Küçükte olsa hayata anlam yüklemek gerekiyor, yoksa bir boşluk, hiçlik duygusu... Yaradılışa ters çünkü, içi boş bir hayat! Çoğumuz bir şeyler için geldiğimizi düşünüyoruz bu hayata. Kimimiz işinde çok başarılı olma derdinde, kimimiz çocuklarını en iyi yetiştirme derdinde, kimimizse güzellerin/yakışıklıların derdinde... Ama bazılarımız boşluk içinde... Zaman zaman içimizi kaplayan boşluktan söz etmiyorum. Genel bir boşluk...Derin bir sessizlik... Ardından yakarma... Çırpınma... Sesini duyuramama... Kayboluş... İçten içe yok olma duygusu... ve belkide en acısı bedene veda! Çok acı bir insanın hayatına kendi isteğiyle son vermesi, bu noktaya gelene kadar onu kimsenin fark etmemesi. Fark etse de yardım edememesi! 

Hayata çok fazla anlam yüklemek, hayal kırıklığı getiriyor kimi zaman ve benzer sonuçlar doğurabiliyor. Hayatındaki anlam yükünü, kendi terazisinde tartmalı, ölçüp biçmeli insan... Çünkü herkesin kefesi farklı, taşıyabileceği kadar olmalı... ne ruhu ağır basmalı, ne de anlam yükledikleri... 

Hayatta durduğun yerden keyif almayı bilmeli insan! Yaşama baktığı yerden, gördüğü bir kelebeği fark etmeli, gördüğünü hissetmeli, yaşamına katabilmeyi öğrenmeli insan.  Hayata anlam yüklemeden anlamsızız aslında... Fark etmeli insan!

11 yorum:

  1. Bırakmak, anlamı, anlamsızlığı ve hiçlikte kalabilmek aslında esas olan.

    YanıtlaSil
  2. Aslısın---> http://herbirenk.blogspot.com/2011/01/ben-kimim.html adlı yazımda bahsetmiştim bu konudan:) kendini kasmadan hiçlikte kalabilmekten

    YanıtlaSil
  3. bu yazı aslında geçenlerde çok genç birinin kendi canına kıymasıyla ilgili:(

    YanıtlaSil
  4. ...nefes alabilmek ..ve bu nefesi almaktan vazgeçmek nasıl bir kayboluştur tanrım ..

    YanıtlaSil
  5. cecil---> kesinlikle inanmak zor, çok zor, ama belkide yaşamadan bilemez insan:(

    YanıtlaSil
  6. farkındalık evet. güzel ifade etmişsin.

    yazmayı en sevdiğim konu.
    :)

    YanıtlaSil
  7. deep---> teşekkür ederim:) beğendiğine sevindim, yazarken kafamda bin tilki dolanıyordu, tam ifade edebildim mi bilmiyorum yazıyı:))

    YanıtlaSil
  8. Salam! Anliyorum...herden oluyor...

    YanıtlaSil
  9. selam:) herden olmak ne demek? hep oluyor demek mi acaba?

    YanıtlaSil
  10. Bezen...bushluk oluyor....

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...