Ana içeriğe atla

Yüreğim "CAZ" etti :)

Bu yazıyı okumaya başlamadan öncelikle şu linki farklı bir sayfada açın derim: tatli :)

Caz sever misiniz? Ben filmlere olduğu gibi caz ile bilgi edinmeye de yeni basladım. Bazı konularda, özellikle sanatsal olanlarda, kendimi hep eksik görmüşümdür. Ancak bu yıl kendimi ilgi duyduğum konularda biraz da olsa geliştirmeye basladım. Filmlere olan ilgimin dışında ben bir de caz severim aslında :)

Şöyle ki, ne zaman bir yerde caz çalsa "aa ne tatlı" derdim; ama o öyle kalırdı. Zaten özel olarak müzik dinlemeye merakım yoktur. Yani severim ama nasil anlatayım...bayılmam. Aslında müziksiz de yapamam sanırım; hatta iddialıyım kimse yapamaz! Arabada müzik olmak zorunda bir kere. CD alma aliskanligim olmadığından (dolayısıyla çok CDim de olmadığından) radyo dinlerim genelde. Her tür müzik çalan bir kanal var mesela. Ya da adını bir türlü öğrenemediğim bir caz kanalı:)

Cazı duymaktan oldukça hoşlanan biri olarak biraz bilgi edinmem gerektiğine karar vermek geç olsa da güç olmadı. Bir süredir dinlediğim şarkıları kimlerin söylediğini, hangi tür caza girdiğini, hangi dönemlere ait olduğunu araştırıyorum vakit buldukça. Bilgisayarımda da birçok caz albümü mevcut, iş yerindekileri caza doyuruyorum gün içinde.

Yakın zamanda bir web sitesi kesfettim arkadaşımın önerisiyle: CazKolik. O kadar sade, o kadar sıcak bir site ki, siteye dalıp "şuna da bakayim, aa bu neymiş" derken saatlerinizi hiç farketmeden geçirebiliyorsunuz. Benim gibi bu konuda bilgisiz olanlar için tek olumsuz yönü cazla ilgili teknik bilgiyi ozel olarak işlemek yerine hazırladıkları röportajlara, biyografilere, etkinlik haberlerine ve albüm eleştirilerine işlemişler. Bu, başta bir sorun gibi gözükse de internetten kolayca bulabileceğiniz hazır bilgilerle birlikte yürüttükçe işin "pratik" kısmını daha kolay kavramaya hatta caz hakkında yorum yapabilmeye başlıyorsunuz, ki bu inanılmaz bir zevk!

Caz konusunda öğrenilecek sınırsız bilgi dinlenebilecek sınırsız albüm var. Bu "zevk" ile ilgili (zevk diyorum çünkü caz bir felsefe olmasının yanında gerçek anlamda bir zevk de aynı zamanda) az da olsa bilgim olması açısından kendimi geliştirmeye devam edeceğim. Önerileriniz beklenir!

Bir de blues var ki...o da baska zaman:)


Yorumlar

  1. ben müziksiz ölürüm heralde :)
    cazı da severim.
    Norah jones u tavsiye ederim, çookkk severim :D

    YanıtlaSil
  2. içsel konuşmanın dışa vurumu---> Norah Jones hastasıyım şahsen o nasıl bir sestir:) müziksiz yaşanmıyor elbette ama hastalık derecesinde değil benimki :)

    YanıtlaSil
  3. caz konusunda sana hiç susmayabilirim.
    çok sanatçı var klas.
    çok tür.

    bak favorilerimden başlayım.
    chet baker ve stan getz.
    blog yazılarımı yazarken bu ikisini dinlerim.
    :)

    YanıtlaSil
  4. Ben Blues-caz bileşimi severim daha çok.. teşekkür ederim linkler için.. hiç bilmediğim bir yere ulaştım sayenizde..

    YanıtlaSil
  5. kesinlikle caz cok genis bir "zevk". @deep gibi susmayacak kadar bu konuda yorum yapabilmeyi ben de istiyorum bir gun:)... Norah Jones deseniz simdi baktim da yapimci Arif Mardin kesfetmis.

    Chet Baker ve Stan Getz`den ayak ustu bir iki sarki dinledim de tam yazi yazarken dinlenecek tarzdan...dingin, yavas, az enstruman kullanilmis gayet guzel. Tesekkurler onerileriniz icin

    YanıtlaSil
  6. Deli Anne---> :) ne demek rica ederim, her zaman:)

    YanıtlaSil
  7. İlhan Erşahin i söylemeyi unutmuşum mutlaka dinle :)

    YanıtlaSil
  8. Caz dinlemek güzel. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. İçsel konuşmanın dışa vurumu---> dinleyeceğim, daha önce hiç dinlemedim:) paylaşım için teşekkürler.

    Mr.E---> mim için teşekkürler, sevgili deepte mimlemişti beni, cevaplayacağım en kısa zamanda, yoktum buralarda

    nesrin---> Sevgiler, güzel, kesinlikle çok güzel

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Evde Ekşimek Yapımı

Bu hafta sonu kuzenimin nişanı nedeniyle halamdaydım. Halam, o hengame içerisinde sütü kaynatamadığı için sütü bozulmuş. Halam da bozulan sütü dökmek yerine, ekşimek yapıp değerlendirdi. Ben kapalı süt kullanıyorum ama bu fikri bilmeyenler için paylaşmak istedim.

Yapılışı: Bozulan süt kaynatılır. Arzuya göre içerisine yoğurt eklenir. Dibe çöken karışım, soğuduktan sonra, ince bir tülbente konularak süzülmesi beklenir ve ekşimek kullanıma hazır hale gelir. Loru, ister tatlı yapın, ister börek içi, isterseniz de kahvaltılarda bir peynir çeşidi olarak kullanabilirsiniz. Süzülen suyundan börek de yapılıyormuş, onuda öğrenip yazarım sizlere.
Afiyet Olsun.

Şeker Portakalı (MİM)

Şeker Portakalı, işte beni çocukluğumda en çok etkileyen kitap. Jose Mauro De Vasconcelos'un yazmış olduğu, Şeker Portakalı. Tam iki kez okudum bu kitabı ve ikisinde de kitap bitinceye kadar ağladım. O kadar üzülmüştüm ki kitap kahramanı küçük Zeze'ye, günlerce aklımdan çıkmadı.
Zeze maddi durumu iyi olmayan bir ailenin çocuğuydu. İstediği çoğu şeye sahip olamayan bu çocuk, aynı zamanda çok da yaramazdı. (Özellikle Noel de sahip olamadığı hediye kısmında resmen hıçkıra hıçkıra ağlamıştım, dün gibi hatırlıyorum.) Zehir gibi akıllı olan bu çocuk, sürekli Edmundo dayısıyla görüşür ve ondan bir şeyler öğrenirdi. Ailesi, geç de olsa ondaki bu öğrenme isteğini fark etti ve okula yazdırdı. Okulda hiç yaramazlık yapmıyordu ve öğretmeninin en çok sevdiği öğrenci olmayı başarmıştı. 
Zeze ve ailesi taşınmak zorunda kaldılar.  Zeze'ye dayısından ve mahallesinden ayrılmak çok ama çok zor gelmişdi.  Zeze, taşındıkları küçük evin arkasındaki, dikensiz şeker portakalı fidanı kendine arkadaş…

KUŞLARIN GİZLİ KATİLİ:SAKIZ

Bir kaç gündür facebookta dolaşan bu habere, çok üzüldüm paylaşayım istedim. Atmayalım artık sakızlarımızı başı boş sokağa, hatta hiç bişeyi atmayalım, çöp tenekesi koymuşlar her köşe başına değil mi?

KUŞ ÖLÜMLERİ'nin en büyük sebeplerinden birisinin çiğnendikten sonra sokağa atılan SAKIZLAR olduğunu biliyormuydunuz..? Çünkü kuşlar bu sakızları ekmek parçası zannederek yemeye kalkışıyor,ancak ağızlarına yapışan ve gagalarını bir daha açmalarına imkan vermeyen sakızlar yüzünden açlık ve susuzluktan ölüyorlarmış..