17 Mayıs 2011 Salı

Tarzdır Asıl Olan


Bir yazı yazsam... ya da daha basiti bir cümle... acaba bunca yıldır yaşamış, farklı kültürlerin, dillerin, dinlerin hatta ırkların insanları bu cümleyi hiç yazmış, konuşmuş yada düşünmüşler midir? Bunca sene, bunca insan var oldu Dünya yüzünde, ve var olmaya devam edecek. Tüm bu insanlarla aynı cümleyi kurma olasılığımız nedir acaba?

Dünya dönmeye, hayat akmaya,  yazılar yazılmaya, insanlarsa düşünmeye devam ediyorlar, kültürler gelişiyor, kelimeler çeşitleniyor. Herkes bir yerinden tutuyor hayatı, belki aynı cümleleri kuruyorlar, belki hiç yazılmamış, söylenmemiş olanı. Ama her yazının, her cümlenin, insanın özünden gelen bir tarzı var bence. Özdür asıl olan, kelimeler değil, tarzdır asıl olan cümleler değil.

Resim: http://writingcenter.mst.edu/

8 yorum:

  1. Ne kadar güzel bir yazı böyle, kısa ama derinden.

    YanıtlaSil
  2. Aslısın---> Teşekkür ederim:) kısa ama derinden;)

    YanıtlaSil
  3. Sevgili ]-[erbiRenk,

    Gerçekten de çok hoş olmuş.. "Sözler değil, hissettirilen anımsanır" gibisinden bir söz vardır. Yazından bunu da anlıyorum. Aynı cümle nasıl farklı anlaşılabilir, nasıl farklı hissetirebilir... biliyoruz değil mi?

    YanıtlaSil
  4. İçimden Çağlayanlar---> çok teşekkür ederim, bu sözü ilk kez duydum ama anlamlı ve güzelmiş:)) "Aynı cümle nasıl farklı anlaşılabilir, nasıl farklı hissettirebilir" konusunu çok sevdim sanırım yazı yazacağım üzerine:)

    YanıtlaSil
  5. Sevindim.. merakla bekleyeceğim..
    Yazını okuyunca aklıma gelen bu cümleyi yazarken de benim aklıma bu türden deneyimlerim gelmişti. Şu anda da aklımda uçuşuyorlar. Bir yaz da, bakayım benzer yerlerde miyiz :)

    YanıtlaSil
  6. :)) bende sevindim, belki bir yazı da sizden gelir:)

    YanıtlaSil
  7. Yok, ben en azından şimdilik yazmayacağım. Senin yazacaklarını gerçekten merak ediyorum!!

    Lütfen "Müge" ve "sen" deyin :)

    YanıtlaSil
  8. Peki Müge :) önce ben yazacağım tabi ki :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...