25 Mayıs 2011 Çarşamba

Ben ve Film

Aylardır elimi sürmedim bloga. Kuzenim sağ olsun donatmış, her yazısıyla yeniden yaratmış Herbirenk`i :) Yine teşekkürlerimi sunuyorum sabrı ve kararlılığı için.

Yazmadım çünkü içimden gelmedi. Yazmadım çünkü geçtiğimiz aylarda önce saçma bir sebep sunularak blog Dünyası olarak "engellendik"... Hevesimin kaçmasının tek sebebi bu değildi elbet; istemediğim bir hayatta boşa geçtiğini düşündüğüm aylardı da. Yazda mezun olup adaya geri döndüm ve çalışma hayatım bir ay içinde başladı. Şanslıydım, nispeten (adadaki şartlara göre) iyi olan bu iş yerinde çalışıyorum hala. Ama... Ama istedigim, gönlümün olduğu yerler, işler kısaca "hayat" cok farklı. İşte aylardır iş hayatıyla birlikte istediğim "hayat"a yanaşabilmek için firsatlar yaratıyorum kendimce. Henüz sonuçlarını alamasam da umutluyum. Ve sanırım bu umut olmasa yaşayamam da. Umut ettiklerimin gerçeğe dönüştüğü adımda geçtiğim süreçleri herkesle paylaşmak eminim yol gösterici olacaktır. Ama şimdilik biraz daha zaman...

İnsanin kendini iyi hissettiren olay ve insanlarla her an her yerde mutlu olabileceğini düşünüyorum. Bu mutluluğu yakalayamamak ise tamamen benim sorumluluğumda sanıyorum! Hayatla ilgili doyumsuzluğumun en kısa zamanda peşimi bırakması dileğiyle ve umuduyla yaşayıp gidiyorum küçük, aşırı sade hayatımda.

Yazıda kendi içimi dökmekle kalmayım, uzunca süre aklımdan bugünlerde ise nihayet elimden düşürmediğim bir kitaptan bahsedeyim dedim. Yine ve yine NTV Yayınlarından bir kitap; Film.

Film izlemeyi sevmeyen yoktur sanıyorum. Ama ben biraz fazla sevenlerdenim. Bu yıla kadar ki sorunum ise bu konuda kendimi kültürel ve sanatsal anlamda hiç geliştirmemiş olmaktı. Ha şimdi çok mu iyiyim? Hayır. Ama en azından yönetmenleri, aktör ve aktrisleri hatta yapımcıları incelemeye, hatta mümkün olduğunda diğer eserlerini de izlemeye çalışıyorum. Bu kitabın çıktığını ise klasik NTV Yayinlari ziyaretlerimden birinde gördüm. Ve o an diger bir cok NTV yayınını gördüğümde dediğim gibi "bu kitap benim olmali" dedim. Adada güncel kitaplara ulaşmak, özellikle Best Seller olmadıysa oldukça zor. Hemen kitapçıma gidip siparişimi verdim ve birkaç hafta içinde kitabıma kavuştum.



Kitap kendi deyimiyle ve tam anlamıyla bir "basvuru kitabı". Biraz karışık bir düzenlemesi olsa da özenle hazırlanmış içeriğinden ve ayrıca kitabın son sayfalarında oluşturulmuş alfabetik dizininden istediğiniz an istediğiniz "şey"e ulaşabiliyorsunuz. Şey dedim çünkü kitap oyunculardan yönetmenlere, sinema akımlarından değişik tekniklere bir çok alanda bilgi vermekle kalmıyor, kronolojik olarak film endustrisini incelediği gibi filmin nereden gelip nereye gittiginin analizini de yapıyor. Kendi tabiriyle "Film, sinema ve onu mümkün kılanlar hakkında edinmek istediğiniz her tür bilgiyi içeriyor".

İlgisi olanların edinmesi gereken bir kitap. Ayrıca kuşe kağıda renkli basımı ve küçük bir ansiklopediyi andıran havasıyla sizi kendine daha çok çekiyor.

Simdilik benden bu kadar.

1 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...