21 Şubat 2011 Pazartesi

Mantarlı Hamsi Buğlama

Hafta sonu balık buğlama yapalım dedik, ama içine de alternatif bir şeyler katalım istedik. Sonuç muhteşem oldu. Suyunu da ekmekle yemenizi tavsiye ederim. 

Malzemeler: (3 kişilik)

Yarım kilo hamsi,
1 adet limon,
1 adet domates,
1 adet yeşil biber,
5 adet orta boy mantar,
1 yemek kaşığı salça,
yarım çay bardağı  sıcak su,
1 buçuk çay kaşığı tuz,
1 çay kaşığı karabiber,
yarım çay kaşığı pul biber,
1 tatlı kaşığı tereyağ,

Yapılışı:


Balıkların kılçıkları ayıklanır ve iyice yıkanır. Mantarlar soyulur ve yıkanır. Biber, soğan ve mantarlar ince ince dilimlenir. Domates ve limon kuşbaşı iriliğinde halinde doğranır. Bir borcam/tepsinin altı sıvı yağ ile yağlanır. Balıklar 1 kat dizilir. Üzerine doğramış olduğumuz, biber, soğan, domates, limon ve mantarların yarısı serpilir. Üzerine bir kat balık daha dizilir ve kalan malzemeler üzerine serpilir. Bir kaseye salça, karabiber, tuz, pul biber ve sıcak su koyulur ve karıştırılır. Karışım balıkların üzerine eşit şekilde dökülür ve fırına verilir. 200 derece fırında 35 dakika pişirilir.

Afiyet olsun.

NOT: Balıkları kılçıklarıyla da yapabilirsiniz ama, kılçıksız yemenin zevki apayrı :)

15 yorum:

  1. Güzel bir tarıf olmuş,ellerinize sağlık....

    YanıtlaSil
  2. teşekkür ederim yedirenk:)) umarım denersiniz sizde:)

    YanıtlaSil
  3. Amanın ne ettin sen ya, şahane görünüyor bu!

    YanıtlaSil
  4. Ne zamandır canım balık istiyordu yapılır mı bu bana ya:S:)

    YanıtlaSil
  5. @Aslısın :)) teşekkür ederim görünüşü gibi tadıda çok güzel oldu:)) ben yemeklere kendime göre bişeyler katmayı hep sevmişimdir buda öyle doğaçlama çıkıverdi:)

    @huyumkurusun o zaman yarın doğru balıkçıya:))

    YanıtlaSil
  6. Çok iştah açıcı gözüküyor.
    Mantar ile denemek çok akıllıca...
    Ellerine sağlık...Acilen yapılmalı...

    YanıtlaSil
  7. kırmızı bandana --> afiyet olsun, hem basit hemde lezzetli bir yemek oldu, deneyip yaparsan haberim olsun:)

    YanıtlaSil
  8. @deep teşekkür ederim yanıtlayacağım gene hasta oldum ben bu sene hep hastamı geçireceğim anlamadım:(

    YanıtlaSil
  9. Yoruma yanıtını yeni gördüm gerçektende balıkçıya gittim.:)

    YanıtlaSil
  10. :))) gittin mi? süper:)) yemek tarifi koyunca kötü hissediyorum bazen kendimi:(( canı isteyen varsa diye

    YanıtlaSil
  11. ağzının suyu akıyor insanın.
    :)

    YanıtlaSil
  12. :)) deep denemelisin o vakit:))

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...