11 Ocak 2011 Salı

Martı Jonathan Livingston



Martı Jonathan Livingston, bir baş ucu kitabı. Bu kitabı iki saate bitirebilirsiniz ama izlerini muhtemelen hayat boyu üzerinizde taşıyacaksınız.  Kitap üç bölüm, birinci bölüm UYANIŞ, ikici bölüm BİLMEK ve ÖĞRENMEK, üçüncü bölüm de EYLEM ve OLUŞ.

Jonathan Livingston, sıra dışı bir martıdır. Sürü ile birlikte yaşamasına karşın, farklı düşünceleri ve istekleri olan bir vardır. Diğer sürü üyeleri onu farklı uçuş biçimleri denemesinden dolayı dışlamışlardır. Ama Jonathan vazgeçmez ve istediğini başarır. Başarmakla kalmaz üstelik kendisi gibi olmak isteyen martılara da yol gösterir.

Ne zaman bir martı görsem aklıma gelir, Jonathan Livingston. Biz de yerimizde saymayı bırakıp, Jonatan olalım mı ne dersiniz?

Yaşar Kurt da bu kitabı okuduktan sonra şarkı hazırlamış. Sözlerini paylaşmak istiyorum.
Küçük bir martı bu Jonathan

Küçük bir martı o kadar
Uçmak istiyordu Jonathan
Uçmak istiyordu ama farklı
Jonathan

Birgün çok yükseğe çıktı Jonathan
Bulutlara değdi kanadı

ve kendini denize bıraktı
ve kendini bıraktı...

Küçük bir martı bu Jonathan
Küçük bir martı o kadar
Uçmak istiyordu Jonathan
Uçmak istiyordu ama farklı
Jonathan

6 yorum:

  1. blogunuzu ziyaret ettim. Beğendim. Renklerinizin hiç solmaması dileğiyle dost selamlar. Sizi de benim bloguma beklerim.
    www.erhantigli.blogspot.com

    YanıtlaSil
  2. teşekkür ederiz:) renklerimiz hep beraber yaşayacak inşallah:)

    YanıtlaSil
  3. Felsefesiyle akıllarda iz bırakan bir kitap...

    Yazın çocuklarımla havadan sudan sohbet ederken, aklıma ara ara gelen acayip sorulardan biri geldi ve sordum: "beni bir hayvana benzetseniz hangisi olurdum?" diye.. 15 yaşındaki kızım "martı" dedi.. Aklıma hemen bu kitap geldi. Kızımın okuduğu bir kitap değildi ama bana martıyı yakıştırması çok hoşuma gitmişti. Ama o da biliyor ki, ben uçmaktan korkmayan, bundan korkanlara cesaret verebilecek, birlikte uçmaya davet edecek, hiçbiri olmasa da kendi uçmasına engel olacaklara ayak direyecek biriyim. Jonathan olmak lazım..
    İyi ki hatırlattınız..
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  4. Bende sizi takip ettiğim kadarıyla "uçmaktan korkmayan, bundan korkanlara cesaret verebilecek, birlikte uçmaya davet edecek, hiçbiri olmasa da kendi uçmasına engel olacaklara ayak direyecek" biri olduğunuzun farkındayım.

    Jonathan olmak lazım
    ve bunu hiç unutmamak lazım.

    YanıtlaSil
  5. Bu kitap çok etkileyicidir. Çok uzun zaman önce okumuştum, o zamandan beri onun felsefesiyle yaşarım :)

    YanıtlaSil
  6. ne güzel demek sen de bir Jonathansın :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...