28 Ocak 2011 Cuma

İcat Dediğiniz Nedir ki?

İcat etmek değimiz şey, öylece basit bir şey midir? Bazı rastlantısal durumlar olabilir ama esasen bir şeyi icat etmek için günlerce süren emek, sabır, uykusuz geceler, araştırmak gerekir. 

Peki bir ürün, başka ülkelerde mevcut olup da bizim ülkemize geldiğinde bunun adı icat mı olur? Bugünlerde bir reklam dönüyor televizyonlarda "Türkiye'de labneyi kim icat etti" diye hepiniz duymuşsunuzdur. "Türkiye'de icat etmek" diye bir terim ne zaman çıktı acaba? O zaman bende Fransa'da Türk Lokumunu icat edeyim, baktım kazancım iyi İtalya'da da icat ederim, oradan tüm Avrupayı dolaşır, bide Amerikayı yeniden keşfederim, ama lokumla. Ne dersiniz iyi fikir değil mi?

Amacım asla markayı kötülemek değil, aslında severim de markanın ürünlerini ve onlarda bu ürünü piyasaya çıkarmak için, bir sürü Ar-Ge çalışması da yapmışlardır eminim, ama bunun adı icat değil! 


Çok kızıyorum Türk reklamcılık anlayışına. Arada bir güzel reklamlar da çıkıyor, kimsenin hakkını yemeyelim ama insanlar yıllar önce aya çıktı, bizimkiler bisküvi peşinde (aya çıkmaktan vaz geçip annesinin eli değmiş bisküvisini yemeye gelen çocuk). Böylesi bir reklam anlayışımız var işte bizim. 

Reklamcılar, ürün üreticileri ve tüketiciler olarak, daha bilinçli olacağımız günler dilerim. 


Son olarak icat etmek: ilk kez yeni bir şey yaratmak.(bkz. tdk.gov.tr)

14 yorum:

  1. selam evet bencede icat kelimesi yanlış bir seçim türkiyeye labneyi kim sevdirdi deseler daya uygun olurdu ama dediğin gibi türk reklam anlayışı..

    YanıtlaSil
  2. selam:)) kesinlikle sevdirdi kelimesi ihtimallerden biri:)ve kesinlikle çok daha uyumlu. Türk reklam anlayışına takmış vaziyetteyim sanırım, her reklamdan sonra bir eleştiri durumu söz konusu oluyor bende.

    YanıtlaSil
  3. ya ben şu dido reklamı varya reklam yüzünden o çikolatayı sevesim bile gelmiyor ne kadar nalet bir reklam ya deli ediyor beni inanyazarken bile deli oldum ay yazmıcam :D:D

    YanıtlaSil
  4. :D ehueh işte bundan bahsediyorum. Şahsen benim şu ana kadar en gıcık olduğum reklam Mondi reklamı,hadi reklamcılar yaptı, üreticisi görmüyor mu yapılanın kalitesini

    YanıtlaSil
  5. :)) Reklamın iyisi kötüsü olmaz mantığına göre hareket edince böyle oluyor sanırım. Alem aya çıkıyor bizimkiler bisküvi peşinde, çok güldüm buna :))

    YanıtlaSil
  6. Ama öyle değil mi francesca biz bisküvi peşinde koşarken, atı alan Üsküdarı geçiyor. Güldürebildiğime sevindim.

    YanıtlaSil
  7. :) yaratıcılığımızın gelişmemiş olmasından kaynaklanabiliyor bu durum yada reklamcılık şirketlerin piyasanın çıkardığı reklamları incelememesinden bir arpa boy alınmıyor. kimi komik yapmaya çalışırken kimide daha izlenebilir olması için dahada saçmalıyor. neticede reklam şirketleri sanırım sadece alabileceği paraya bakıyor. tüketiciye de sadece kanalı değiştirmek kalıyor benim sevdiğim reklam şu gülse birselin oynadığı türkcell reklamı :))

    YanıtlaSil
  8. yaratıcılık eksikliği sanırım şöyle bir şey biz yapıyoruz onlarda (üretciler ve tüketiciler) alıyorlar, kendimizi zorlamaya ne gerek var ki diye düşünüyor olabilirler. Yoksa Türk milleti yoktan var eden bir millet:)) Gülse Birsel genel olarak çok iyi bence de:))

    YanıtlaSil
  9. reklamlar çok basit ve içeriği boş bu ülkede..nedense hazıra konma zevkimiz hep zirvede,özellikle bilinçli tüketicilere çok ihtiyaç var...

    YanıtlaSil
  10. @Meyra inşallah bir gün bilinçli tüketiciler sayesinde bilinçli üreticilere de kavuşacağız.

    YanıtlaSil
  11. Benimse yıllardır sinir olarak izlediğim reklamlar diş macunu reklamlarıdır. Fırçanın üzerine boca edilmiş macunu görünce diken diken oluyorum. O kadar çok macunla diş fırçalaması şak diye bitirilir, çünkü ağız o kadar köpükle doluyken fırçalamayı bırakıp tükürmeye başlar insan da.. Dolayısıyla fırçalama da yarım kalır.. Sonra da çürük diş oranının en yüksek olduğu ülkelere tabii ki gireriz.. Reklamın amacı fırçalamaya teşvik etmek değil, macun tükettirip, o markanın bol bol para kazanmasını sağlamaktan başka bir şey değil..
    ohhh içimi döktüm rahatladım :)))
    (işini eve götüren kadın) :p

    YanıtlaSil
  12. ohhh ne Mutlu size:)) bir de şampuan reklamları var aynı şekilde, hangi şampuanı kullanırsanız kullanın o saçlar öyle güzel bakımlı kuaförden çıkmış gibi olmuyor hiçbir zaman:))

    işini eve götüren kadın ve genç ağızları toparlamak derken diş hekimi misiniz?

    YanıtlaSil
  13. :))) o reklamları hiç bu yönüyle izlememiştim ben sadece benim dişlerim o kadar beyazlamıyor diye yakınıyordum:)) ee uzmanın gözüyle bakmak başka ne de olsa:))

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...