23 Ocak 2011 Pazar

Bugün ayın 13 ve Cuma


Bir olay karşısında, nedensiz yaptığımız mantıksal açıklaması olmayan davranışlar ve inançlardır, batıl itikatlar. Geçmişten günümüze, kulaktan kulağa ve hatta mailden maile :) süre gelen davranışlar sinsilesi de denebilir. İnternette yaptığım küçük bir araştırma sonucunda öğrendim ki, batıl inançların kökeni eski paganist inançlara dayanmaktadır. Binlerce yıl önce insanlar Ay'ın bir tanrıça olduğuna inanıyor ve insanlara zenginlik ve uğur getirdiğini sanıyorlardı, fakat günümüzde Ay'ın Dünyanın uydusu olduğunu biliyoruz ve bize herhangi bir çıkar sağlamadığının da farkındayız:) yada eski İskandinavların tanrılarından düzenbaz Loki, 12 tanrının katıldığı bir şölene 13. olarak gider ve eğlenceyi bozar. Bu olayın yol açtığı kavga, İskandinavların en gözde tanrısı Balder'in ölümüyle sonuçlanmış  ve 13 'ün uğursuz olduğu olgusu günümüze taşınmıştır. Günümüzde hala bazı kimseler 13 kişiyi aynı masaya oturtmaktan kaçınır, bazı ünlü otellerde 13 rakamı taşıyan oda ve kat yoktur veya 13 sayısı korku filmlerine konu olmaya devam eder.
Yolculuğa çıkan birisinin arkasından yere su dökmek, evde şemsiye açmak, merdiven altından geçmemek, gece tırnak kesmemek, hapşıran birisine "Çok yaşa!" demek, kara kedi görmek, saat ve dakika aynı ise birinin kendini düşündüğü düşünmek (22:22 gibi) batıl inançlardan bazılarıdır.
Gelelim benim batıl İnançlarıma:) aslında çok da batıl inancım yoktur. Bazılarından da kurtuldum. Örneğin; Küçükken kara kedi görünce saçımı tutar, kuş görünceye kadar bırakmazdım. Kışın kara kedi gördüğümde, bu işkence 1 buçuk 2 saate kadar uzuyordu, hatta bir keresinde evdeki muhabbet kuşunu görmeye gitmiştim:) Neymiş efendim kara kız olurmuşum:) Zaten saçlarım siyah ne kadar daha kararabilir ki:)) Neyse ki lisede bu alışkanlığımdan vazgeçtim. 
Birisine bıçak vermek; ne yazık ki bu alışkanlığım hala devam ediyor. Elinizden birisine bıçak verirseniz, bıçağı alan kişi ile kavga edeceğiniz rivayet edilir. Benim gibi gürültüden nefret eden bir kişi için, birisiyle kavga etmek tahammül dışı bir şey. Sanırım bilinç altım ister istemez bu davranışı sergilemem konusunda beni etkiliyor:S
E-mail; hepinize zaman zaman bu maillerden geliyordur, 10 kişiye gönderirsen tüm isteklerin gerçekleşecek, eğer zinciri bozarsan, başına olmadık dertler açılacak. İşte bu tarz maileri artık cevaplamıyorum, direk siliyorum, şu ana kadar da başıma felaket falan gelmedi, buradan hepinize duyurulur. Bu tip uygulamalar, e-mail adresi toplama ile ilgilidir bilginize!
Ve son olarak 13; 13 rakamı benim için, hiç uğursuz olmadı. Hatta eşimle görüşmeye başladığımız ilk gün ayın 13 ve Cuma idi:) Allah bozmasın çok mutlu bir evliliğimiz var, darısı başınıza! Yani 13 rakamı benim için uğursuz değil, aksine uğurludur.
Bu bir mim ve bizi Sevgili ARYA IN NERVERLAND mimlemiş; mim'in konusu tabi ki batıl inançlar,
bende Sevigili francesca mckennitt, pitis, AYNADAKİ AKSİM ve burak 'ı mimliyorumARYA IN NERVERLAND beni kurban olarak seçmiş, ama ben yazarken çok keyif aldım umarım sizde keyif alırsınız.
Bu arada bir gün 4 yapraklı bir yonca bulursam, saklarım! Saklarım ama nedeni uğur getireceği düşüncesinden ziyade, nadir bulunan bir şey olmasından kaynaklanır.
Bu yazının bazı kısımlarını wikipedia' dan yararlanarak yazıdım.

6 yorum:

  1. Teşekkür ederim :) Yaparım bunu da, eğlenceliymiş. Mimleri sıraya dizerek yapıyorum :))

    YanıtlaSil
  2. rica ederim:)) sırası gelince yaparsın bekliyorum:))

    YanıtlaSil
  3. bi 4 yapraklı yonca bulmustuk kardeşimle kavgaya tutuştuk kimin olcak diye?sonra kardeşim demokratık bi çözüm buldu.yoncayı yedi ikimiiznde olmadı:)

    YanıtlaSil
  4. :D eheueh çok iyiyimiş ama kısa bir süreliğine de olsa kardeşinin olmuş sanırım;))

    YanıtlaSil

Göğü Delen Adam

Yaş 35... Yolun yarısı... Son bir senedir eski ve/veya gelişmemiş diye adlandırabileceğimiz uygarlıkların aslında bizden çok daha g...