19 Ocak 2011 Çarşamba

Ben Kimim?

Yazılarıma göz gezdirirken, kendim hakkında hiç yazmadığımı fark ettim. Zaten genel olarak da kendimi anlatmayı pek sevmiyorum nedense.

Kim olduğumu size anlatamam, çünkü bazen ben bile kendimi çözemiyorum. Çözmekten ziyade göreceli bir kavramdır "ben olmak". Ben kendimi istediğim kadar anlatabilirim, ama karşımdakiler beni görmek istedikleri gibi, ya da anladıkları gibi görürler. Ben ne iyiyim ne kötü, ne bencilim ne cömert, ne sessizim ne de çığırtkan bu liste böyle uzar gider, kısacası iyi içinde kötüyü, kötü içinde iyiyi barındır. Kimse yada hiç bir şey pür kötü veya tamamen iyi değildir. Hayat, kara kaplı defterin içerisindeki beyaz yapraklardan oluşur.
Kıssada hisse;

Nasrettin Hoca'ya sormuşlar:
“Kimsin?”
“Hiç” demiş Hoca, “Hiç kimseyim.”
Dudak büküp önemsemediklerini görünce, sormuş Hoca:
“Sen kimsin?”
“Mutasarrıf” demiş adam kabara kabara.
“Sonra ne olacaksın?” diye sormuş Nasrettin Hoca.
“Herhalde vali olurum” diye cevaplamış adam.
“Daha sonra?” diye üstelemiş Hoca.
“Vezir” demiş adam.
“Daha daha sonra ne olacaksın?”
“Bir ihtimal sadrazam olabilirim.”
“Peki, ondan sonra?”
Artık makam kalmadığı için adam boynunu büküp son makamını söylemiş:
“Hiç.”
“Daha niye kabarıyorsun be adam. Ben şimdiden senin yıllar sonra gelebileceğin makamdayım: "Hiçlik makamında!”

14 yorum:

  1. Hahaha süper, ne kadar çok kasıyoruz hayatı ve kendimizi oysa.

    YanıtlaSil
  2. :) değil mi? aslında hiç kimseyiz;)

    YanıtlaSil
  3. merhaba. ne güzel bir profil yazınız var. renkler. kendi rengimiz. üstteki yazınız da nefis. iyilik kötülük ikisi de var içimizde. fıkra da çok anlamlı. kendimizi önemseyen birer noktayız dünyada.

    beatles da gelmiş geçmiş en iyi müzik grubu. lennon/mccartney de en iyi söz ve müzik yazarları. lennon'ın imagine de 20 yüzyılın en iyi şarkısı.

    iyi ki izlemeye aldınız beni. iyi olmuş :)

    YanıtlaSil
  4. Merhaba profil yazımızı ben de çok seviyorum teşekkür ederiz:)

    İyilik, kötülük, sevgi, nefret, güzellik, çirkinlik hepsi hayatımızın ve kendimizin birer parçası:) önemsiyoruz sanırım önemsemek de bizim bir parçamız, önemli olan abartmamak, "kendini bilmek gibi erdem yoktur" demiş atalarımız.

    Beatles' a gelince çok severim. Lenon /Mc cartney ' sözüm yok, olamaz:)

    izleme Değil mi çok iyi olmuş:))

    YanıtlaSil
  5. :) birden fazla mı kişisiniz.

    lennon'un bir şarkısı var. watching the wheels. hayat felsefem bu şarkının sözleridir. :)

    YanıtlaSil
  6. :)) evet kuzenim ve ben:) Ben Büyük HerBiRenk'im:) genelde buralarda olan da benim. O işleri dolayısıyla arada bir ce deyip kaçıyor malesef:)

    O şarkıyı biliyorum güzel şarkıdır:) bende insanları seyretmeyi çok seviyorum. Onların verdikleri tepkileri:)

    YanıtlaSil
  7. anladım :)

    insanları izlemek, insan ilişkileri benim de hemen hemen ilk ilgi alanım.
    yazılarım da genelde bunun üstüne oluyor.

    YanıtlaSil
  8. :))) insan psikolojisi muhteşem. zaman zaman yanlış bölümde okuduğumu düşünüyorum:)

    YanıtlaSil
  9. Kendini anlatmak için uğraşmana gerek yok ki. Zamanla tanıyacağız zaten :)
    Bir de biz hanginiz olduğunu nasıl ayırt edeceğiz şimdi :))

    YanıtlaSil
  10. @francesca mckennitt :) bence de en güzeli zamana bırakmak;)

    İlk başlarda nick kullanıyordum ben kuzenimse nick'in gereksiz olduğunu yazıların karakterlerinden okuyucuların bizi çıkartacakları kanısındaydı. Bende bir iki yazıdan sonra bıraktım kullanmayı:) Ama yine nick uygulamasına geçebiliriz:))

    YanıtlaSil
  11. Tüm bu yazıların ardında hala kapalı kutu olduğunu düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  12. Geçen gün yazılarımı gözden geçirdim ve kendimden hiç bahsetmediğimi fark ettim sonrada kendimi anlatmak istemedim çünkü dediğim gibi göreceliyim herkesin gözünde. Öz eleştiri yaptım bir nevi kendime ama sonuç başarısız oldu galiba:)

    YanıtlaSil
  13. Ben bu yazıyı çok beğendim.Bazen genel bakıldığında kötü insanlar olsa bile dediğin gibi herkesin içinde iyi de var kötü de var. bazen biri daha baskın gelebiliyor .
    Hiçlik makamına bayıldım.Makamlarımızdan kibirlerimizden kurtulsak çok daha üst bir insan olacağımız kesin.Çok abartıyoruz bazen kendimizi.Aslında hiçiz:)

    YanıtlaSil
  14. teşekkür ederim huyumkurusun:) aynen öyle hepimizin içinde heşeyden biraz var:) bizi insan yapan, melek ve şeytandan ayıran kısım da bu sanrım:)

    YanıtlaSil

Göğü Delen Adam

Yaş 35... Yolun yarısı... Son bir senedir eski ve/veya gelişmemiş diye adlandırabileceğimiz uygarlıkların aslında bizden çok daha g...