14 Kasım 2010 Pazar

Cevizli Baklava


Geçen kurban bayramında eşimin ısrarları sonucunda baklava denemeye karar verdim. Bir gazetenin verdiği ekte Emine Beder'in cevizli baklavasının yapılış süresi 30 dk olarak belirtilmiş. Bende hayatımda hiç baklava yapmamış bir insan olarak kendime 1 saat süre biçtim:) ama nerdeee tam 3 saat sürdü. Birde üstüne üstlük ekte yumurta sayısı belirtilmemiş:)) ama ben azimle internetten aradım buldum ve sonunda ilk baklavamı yaptım. Acemi şansımıdır bilinmez ama gerçekten çok lezzetli oldu. Hepinize iyi bayramlar diliyorum.

MALZEMELER:
  • 1 ÇAY BARDAĞI SIVI YAĞ
  • 3 YUMURTA
  • 1 SU BARDAĞI SÜT
  • 1 ÇORBA KAŞIĞI SİRKE
  • 1 FİSKE TUZ
  • 4 SU BARDAĞI BAKLAVALIK UN
  • 200 gr. CEVİZ (İRİ DÖVÜLMÜŞ)
  • 1,5 PAKET MARGARİN/VEYATERYAĞI
  • 250 gr. NİŞASTA (AÇMAK İÇİN)
  • ŞERBETİ İÇİN
  • 5 SU BARDAĞI ŞEKER
  • 4 SU BARDAĞI SU
  • 1 TATLI KAŞIĞI LİMON SUYU
Yapılışı;
Elenmiş unun ortasını havuz gibi açalım. İçine yumurtaları, sütü, sıvı yağı, sirkeyi, 1 fiske tuzu ekleyip özlü bir hamur yoğuralım. Hamurdan ceviz iriliğinde parçalar koparıp beze yapalım. Üzerlerine nemli bez örterek yarım saat dinlendirelim. Bezeleri nişasta serpilmiş bir zemine koyup üzerlerine nişasta serpelim, mümkün olduğunca ince yufkalar açalım. Hafifçe yağlanmış tepsiye yufkaları 5 yufkada 1 ceviz serperek üst üste serelim. Yufkaları keskin bir bıçak yardımıyla kare dilimler halinde keselim. Yağı eritip 1dk. Kaynatalım. Kaynar haldeki yağı kaşık yardımıyla yufkaların üzerinde gezdirelim. Baklavayı 170 derece ısılı fırında alt ve üst kısmı pembeleşene dek pişirelim.
Şerbeti için;
Şekeri, suyu, limon suyunu 10dk. Kaynatıp ateşten alalım. Baklavayı fırından alıp iyice soğutalım. Üzerine sıcağa yakın ılıklıktaki şerbeti gezdirelim. Baklava, şerbetini emene dek tepsinin üzerine kapatalım.Baklava hamurunun üzerine erittiğimiz yağın tortusunu dökmeyin.
 Afiyet Olsun

6 yorum:

  1. Oy oyy enfes duruyor!
    Bu aradaa bayramın kutlu olsuuuun, nice sağlıklı bayramlara! (:

    YanıtlaSil
  2. :))) teşekkür ederim hep birlikte inşallah nice bayramlara:)) tadı da gerüntüsü kadar güzel olmuştu:))

    YanıtlaSil
  3. mübarek kurban bayramını en içten dileklerimle kutluyor sevgilerimi bırakıyorum arkadaşım...
    kurbanlarımızın kabul olması dileğiyle mintiden mutlu bayramlar....

    YanıtlaSil
  4. Teşekkürler Minti:)) mutlu, sağlıklı, huzurlu nice nice bayramlara:))

    YanıtlaSil
  5. Çookkkk güzzel gözüküoo buuu:(

    YanıtlaSil

Göğü Delen Adam

Yaş 35... Yolun yarısı... Son bir senedir eski ve/veya gelişmemiş diye adlandırabileceğimiz uygarlıkların aslında bizden çok daha g...