23 Ekim 2010 Cumartesi

Çok Seçenekli Kurabiye



Bugün sizlere yeni uyguladığım bir tarif olan üzümlü ve/veya çikolatalı  kurabiye tarifini vermek istiyorum. Hem çok pratik hem de lezzetli:)) benim elim genel olarak lezzetlidir ama şekil konusunda pek başarılı değilim görüntüsüne bakarak bu tattan mahrum kalmayın:))

Malzemeler:
2 yumurta
1 su bardağı şeker
3 su bardağı un
1 su bardağından yarım parmak az sıvı yağ
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
1 su bardağı üzüm veya yarım su bardağı damla çikolata(bol üzüm sevmiyorsanız bu oranı azaltabilirsiniz)

Yapılışı:

2 yumurta geniş bir kaba kırılarak üzerine şeker konur ve yumurtalar köpürüp beyaz oluncaya kadar çırpılır. Daha sonra üzüm/çikolata harici bütün malzemeler karıştırılıp, hamur elde edilir. Hamurun içerisine üzümler veya damla çikolatalar katılarak şekil verilir. 170 derecede önceden ısıtılmış fırının içerisinde üzeri pembeleşinceye kadar tutulur. Fırından çıkarınca kurabiyelerin yumuşak olmasına aldırmayın biraz bekleyince kendini çekiyor.

Ben hamurun yarısı ile damla çikolatalı, yarısı ile de üzümlü kurabiye yaptım. Böylelikle hiç uğraşmadan iki çeşit çıkartmış oldum:) Bir daha ki sefere üzümlüye biraz tarçın ve cevizde katmayı düşünüyorum, tarçın üzümlü lezzetlere çok yakışıyor. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...